סגור
כלכליסט עובד במפעל להרכבת סוללות חשמליות של מרצדס בנץ בגרמניה
עובד במפעל להרכבת סוללות חשמליות של מרצדס בנץ בגרמניה (צילום: בלומברג)

מפוטרי תעשיית הרכב הגרמנית מוצאים מקלט בתעשיות הביטחון

על רקע הקיצוצים בענף הרכב, חברות ביטחוניות, כמו יצרנית הרדאר HENSOLDT, קולטות עובדים מפוטרים ומנצלות את מומחיותם בתחומי אלקטרוניקה, עיבוד מתכת, הנדסת חומרים והנדסת תוכנה

תעשיית הרכב הגרמנית עוברת בימים אלה תהליכים לא פשוטים: פולקסווגן, מרצדס בנץ וספקיות משנה של תעשיית הרכב הגרמנית עוברות בימים אלה גלי קיצוצים ופיטורים הנובעים בין היתר מקשיים בשוק הסיני ומחוסר ביקוש באירופה לרכבים חשמליים. ואולם, לפי פרסומים בגרמניה, למפוטרי תעשיית הרכב הגרמנית נמצא בית חם - בתעשיות הבטחוניות. כך, לפי פרסומים בגרמניה, במקביל לפיטורים בתעשיית הרכב, נוצר ביקוש למומחי אלקטרוניקה, עיבוד מתכת והנדסת חומרים בתעשיות הבטחוניות. לדוגמה: לפי פרסומים בגרמניה יצרנית הרדאר HENSOLDT שכרה לאחרונה 100 מפוטרים מתעשיית הרכב הגרמנית. עיקר המשרות שאוישו על ידי עובדים מתעשיית הרכב הן משרות בתחומי הנדסת התוכנה. בשנה הבאה נערכת HENSOLDT לגייס עובדים נוספים שייפלטו מתעשיית הרכב הגרמנית.
אין מדובר בחברה היחידה בתחום הבטחוני אשר הטמיעה עובדים מתעשיית הרכב. לפי פרסומים בעולם, HENDSOLDT משתפת פעולה עם רפאל- וחברות ישראליות נוספות. לפי דוח של PWC, תעשיית הרכב הגרמנית מונה כ 770 אלף משרות- כ 12% מתוכן יצומצמו במהלך חמשת השנים הקרובות. מאמרים שפורסמו באירופה בנושא המעבר של עובדי תעשיית הרכב הגרמנית לתעשיות הבטחוניות, מציינים כי "המלחמות באוקראינה ובמזרח התיכון מתמשכות, ועלייתו של דונלד טראמפ דורשת מחויבות גבוהה יותר לביטחון".