סגור
רכבים חדשים בתערוכת CES בווגאס

תערוכת CES מציגה: אלו החידושים העיקריים של תעשיית הרכב

מותג הרכב של הונדה וסוני, AFEELA, מציג את השדרוגים החדשים בגרסה האחרונה של מכונית הסדאן; פולקסווגן חושפת קצת מידע על מתיחת הפנים של הגולף וקיה מציגה "משחק כסאות" שמאפשר החלפה של סוג המרכב

בניגוד לתערוכות הרכב הגדולות של אירופה וארצות הברית שנמצאות בתהליך גסיסה מאז הקורונה, עם שינויי מיקומים תכופים, דחיות ודיווחים על ירידות במספר המבקרים, דווקא תערוכת CES, שהחלה את דרכה כתערוכת מוצרי אלקטרוניקה, מהווה כיום אבן שואבת ליצרני הרכב הרואים בה הזדמנות להציג טכנולוגיות. גם השנה עיקר החידושים של תעשיית הרכב מוצגים בלאס ווגאס ולא בפרנקפורט, פריז או ג'נבה, בירות העולם הישן של תעשיית הרכב. אלו החידושים העיקריים:
AFEELA
הונדה וסוני הודיעו ב- 2022 על הקמת מותג רכב חדש, יפני למהדרין, שיהיה שילוב של העוצמה והידע של שתי ענקיות התעשיה היפניות. מאז ענף הרכב העולמי מחכה למכונית של AFEELA שהולכת ומתגבשת. צמד היצרניות ניצלו את CES כדי להציג את הגרסה המעודכנת של מכונית הסדאן החשמלית של היצרניות. AFEELA נראית בדיוק כמו זו שהושקה אשתקד אך היא מעט גדולה יותר. מתחת לפני השטח הונדה וסוני מבטיחות שהרכב השתדרג במובנים רבים שנוגעים להנדסת האנוש ולממשקים השונים – אבל לא ממש מפרטות באיזה מובנים. ועם זאת, גימיק אחד קטן כבר המחיש היטב למה היצרניות מתכוונות: ה- AFEELA עלתה לבמה ב CES כשאנשי סוני "נוהגים" בה מבחוץ באמצעות שלט של פלייסטיישן.


פולקסווגן גולף
פולקסווגן העולמית הצהירה בשנים האחרונות על מעבר לחשמל אבל בינתיים היצרנית הגרמנית רק מקצצת את היקפי ייצור הרכב החשמלי שלה אחרי שהצרכנים לא הסתערו על החשמליות ולכן פולקסווגן "מנגנת" על מה שהיא יודעת לייצר: הגולף, הדגם הכי מזוהה בעולם של פולקסווגן. בתערוכת CES פולקסווגן חושפת תמונות ומידע אודות הדור המשודרג של הגולף, שנקרא בתערוכה "גולף 8.5", עוד מתיחת פנים לגולף שמיועדת להאריך את חייה ביחד עם מנוע הבנזין. עיקר החדשות של פולקסווגן היא בהטמעה של ChatGPT בגולף ושדרוג של תא הנוסעים כך שיכלול מסך ענק ובקרות חדשות. כפי שניתן לראות בתמונות הספורות שפולקסווגן שחררה, ויזואלית הגולף אינה שונה משמעותית מקודמתה, כי עם מה שעובד לא מתעסקים.

קיה PBV
כבר מאה שנה שיצרני הרכב הגדולים עובדים לפי אותה השיטה: מכונית מתחילה את דרכה כשלדה, אל השלדה מחוברים מנוע ומרכב ומכונית חדשה יוצאת לכביש. אבל ברכב חשמלי יש ליצרניות יכולת לשנות את כללי המשחק: השלדה היא עדיין אותה שלדה, אבל לפי קיה, השלדה היא רק ההתחלה של מעין "משחק כיסאות" שמאפשר החלפה של סוג המרכב, כלומר בבוקר המכונית יכולה להיות טנדר, בערב בעליה מרכיב עליה עוד כמה דלתות והופך אותה למיניוואן. קיה PV כוללת את מה שהיצרנית מגדירה כ"אזור נהג" שהוא קבוע ברכב – ואת כל מה שמסביבו ניתן לשנות בשיטה פשוטה של "שקע תקע" – כשחלקי המרכב הנדרשים ישלחו לבעלי הרכבים על ידי סוכנויות קיה וההרכבה תתבצע בסגנון איקאה. קיה טוענת שמפעל ראשון ליצור של רכב מודולארי (וחשמלי) יוקם בשנה הבאה.

בוש מוביליטי
בוש הגרמנית מספקת רכיבים לרוב יצרני הרכב האירופים, ממערכות בלימה וכלה במערכות אלקטרוניות ונחשבת כיום לספקית הגדולה בעולם של רכיבים אוטומוטיביים עם מחזור מדווח של 50.4 מיליארד דולר ב 2022. לפני כשבוע הודיעה בוש כי "בוש מוביליטי", הזרוע האוטומוטיבית של הקונצרן הגרמני, תהפוך לחטיבה עצמאית – והפיתוחים העתידיים שלה הוכרזו ב CES. הגישה של בוש מוביליטי היא כבר לא להיות ספקית של רכיבים, אלא לפתח לפני יצרני הרכב. הודעתה החשובה ביותר של החברה מתייחסת להצגת מנוע בטכנולוגיית מימן שייועד לרכב כבד. לצד אלה בוש גם הכריזה על מספר פיתוחים של מערכות בטיחות אקטיביות וסמי אוטונומיות לרכב - ובראשן מערכת שתהיה מבוססת על שבב אחד בלבד שיוכל לשלוט בכל מערכות הבטיחות האקטיביות של רכבים ביחד עם מערכות המולטימדיה.