סגור

אחרי שהמליץ לעבור לרכב חשמלי: בנק ישראל יוצא למכרז ליסינג נטול חשמל

בבנק פרסמו לפני שנה דו"ח בנושא ההתחממות הגלובלית והשלכותיה על ישראל, בו צוינה העובדה שמעבר לתחבורה ברכבים חשמליים יסייע למדינה לעמוד בתקנים בינלאומיים של איכות סביבה. למרות זאת, בבנק עצמו בוחרים בינתיים לצייד את הבכירים ברכבים שאינם חשמליים

בבנק ישראל פרסמו ביוני אשתקד דו"ח ניתוח מיוחד בנושא ההתחממות הגלובלית והשלכותיה על ישראל, בו צוינה העובדה שמעבר לתחבורה ברכבים חשמליים יוביל להפחתה של פליטות מזהמים, שתסייע בתורה למדינה לעמוד בתקנים בינלאומיים של איכות סביבה. למרות זאת, בינתיים בוחרים בבנק להצטייד דווקא ברכבים שאינם חשמליים; כך עולה מתוכנו של מכרז הצטיידות חדש של בנק ישראל, אשר העמיד במהלך השבועות האחרונים חלק מצי הרכב של הבנק.
מכרז ההצטיידות החדש של בנק ישראל הוא מכרז ליסינג סטנדרטי, כלומר מכרז לשלוש שנים עם אפשרות להארכת ההתקשרות לחמש שנים. המכרז מחולק לשתי קטגוריות עיקריות: כלי רכב אשר נוסעים מעל ל-35 אלף קילומטר בשנה, וכלי רכב אשר נוסעים פחות מ-35 אלף קילומטר בשנה.
כלי הרכב האמורים אמורים, לפי נוסח המסמכים, לשמש את חברי הנהלת הבנק. עוד עולה מהמכרז, שהנסועה השנתית הממוצעת של עובדי הבנק הבכירים עומדת על כ-28 אלף קילומטר.
1 צפייה בגלריה
בניין בנק ישראל קריית הממשלה ירושלים
בניין בנק ישראל קריית הממשלה ירושלים
בניין בנק ישראל בירושלים
(צילום: בלומברג)
היקף התקשרות הבנק עם חברת הליסינג אינו גדול: בפועל מדובר בפחות מ-20 מכוניות; עם זאת, רשימת המאפיינים של הרכבים שידרשו מחברת הליסינג חושפת כי אחת הדרישות של הבנק, לצד מערכת מולטימדיה לדוגמה, היא התקן דלקן. לעומת זאת, מסמכי הליסינג אינם כוללים כל התייחסות לרכב חשמלי או לאפשרות של טעינה חשמלית.
עם זאת, בבנק ישראל מבהירים כי יאפשרו לכל עובד שיהיה מעוניין ברכב חשמלי לבחור באפשרות זו.