חברת ייעוץ אמריקאית: חלק גדול מיצרני הרכב הסיניים לא ישרדו
חברת ייעוץ אמריקאית: חלק גדול מיצרני הרכב הסיניים לא ישרדו
לפי AlixPartners, רק 19 מ-137 יצרני הרכב הסיניים הם בעלי סיכויי הישרדות גבוהים; לדבריהם, מלחמת המחירים בסין אינה מאפשרת ליצרנים רבים להגיע לרווחיות נאותה שתאפשר השקעה מספקת במו"פ
בסין פועלים כיום 137 יצרני רכב, ואולם חלק גדול מהם לא יהיו רווחיים עד תום העשור הנוכחי וייעלמו - כך עולה מסקירה שמפרסמת פירמת הייעוץ האמריקאית AlixPartners.
לפי AlixPartners, רק 19 מיצרני הרכב הסיניים הם בעלי סיכויי הישרדות גבוהים. התחזית הזו אינה מפתיעה: תחזיות דומות נשמעו בשנה שעברה גם מתוך תעשיית הרכב הסינית: יו"ר צ'אנגאן, מיצרניות הרכב הגדולות במדינה, אמר כי בעשור הנוכחי עד 70% ממותגי הרכב יחעלמו.
השנים האחרונות אופיינו בקריסות או בתהליכים היעלמות מתמשכים של לא מעט יצרניות רכב סיניות; חלקן - החל ב-WM MOTOR וכלה ב-AIWAYS שלשתיהן יש נציגויות בישראל - מצהירות לעתים על "הצלת החברה" על ידי קרנות הון סיכון, אך בפועל מדובר בחברות שכבר יותר משנה אינן מייצרות רכבים.
לפי הסקירה של AlixPartners, מלחמת המחירים המתרחשת בשוק הסיני זה שנתיים אינה מאפשרת לרבים מהיצרנים הסיניים להגיע לרווחיות נאותה, ברמה שתאפשר פיתוח רכבים בשוק הדורש דגמים חדשים ומעודכנים מדי חצי שנה.
כלומר, היקף ההשקעה של יצרני הרכב הסיניים במחקר ופיתוח של מוצר שהוא עתיר טכנולוגיה, והעובדה שיצרניות הרכב הסיניות הגדולות כדוגמת BYD חותכות מחירים בפראות - יהפכו חלק גדול מיצרני הרכב הסיניים להפסדיים, מה שיגרום או להיעלמותם או לתהליך קונסולידציה שבמסגרתו הקטנים ייבלעו על ידי הגדולים, כפי שחזה יו"ר צ'אנגאן.