סגור

אחרי 11 שנה: מרצדס יוצאת מהשותפות עם רנו

דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ, מציעה למשקיעים מוסדיים 9.2 מיליון מניות של רנו בשווי 364 מיליון דולר. השותפות באה לידי ביטוי בכך שמנועים משותפים הותקנו גם במכוניות מרצדס וגם ברנו ניסאן

לאחר 11 שנות שותפות, מרצדס בנץ הגרמנית ורנו מפרקות את השותפות שהביאה לעולם את דגמי מרצדס שמצוידים במנועים מפיתוח משותף של רנו ניסאן - ולהיפך.
במסגרת זו מציעה דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ למשקיעים מוסדיים 9.2 מיליון מניות של רנו בשווי 364 מיליון דולר, כלומר את כל חלקה של דיימלר (3.1%) ברנו. לפי הצהרת דיימלר ורנו, מכירת המניות לא תשפיע על השימוש במוצרים שפותחו ביחד.
2 צפייה בגלריה
קלאס C מרצדס
קלאס C מרצדס
מרצדס קלאס C
השותפות בין רנו לדיימלר, שנוצרה במהלך כהונתו של קרלוס גוהן כמנכ"ל ניסאן ורנו ששוהה בימים אלה בלבנון ועודנו מוגדר כנמלט מהחוק ביפן, החלה כמהלך הגיוני עבור צמד חברות הענק: מנועים משותפים יותקנו גם במכוניות מרצדס וגם במוצרים של רנו ניסאן, דגמים משותפים ישווקו בעולם ושתי יצרניות הענק ירוויחו.
2 צפייה בגלריה
קרלוס גוהן יועץ כלכלי לבנון ספטמבר 2020
קרלוס גוהן יועץ כלכלי לבנון ספטמבר 2020
קרלוס גוהן, לשעבר מנכ"ל ניסאן ורנו
(צילום: איי פי)
אבל השותפות בין החברות לא סומנה כהצלחה: לדוגמה, מרצדס ייצרה טנדר על בסיס הנבארה של ניסאן, אך ייצורו של הטנדר של מרצדס הופסק אשתקד בגלל שלקוחות מרצדס לא חפצו בטנדר של ניסאן. מעבר לכך, לא כל הלקוחות ששו לשמוע שבמרצדס שלהם ניתן למצוא מנועים שבני דודיהם מותקנים גם בדאצ'יה דאסטר.