סגור
מבחן רכב פורשה 911 GTS
פורשה 911 GTS (צילום: טל אזולאי)

סליחה הצפה: פורשה מקצצת תחזיות ייצור בגלל פגיעה בספק אלומיניום

יצרנית רכבי היוקרה דיווחה כי הכנסותיה השנתיות יצטמצמו ב-1-2 מיליארד יורו בשל צמצום הייצור לאחר שאחד הספקים שלה נפגע על ידי הצפה. אנליסטים מעריכים כי הייצור יקטן ב-10-17 אלף מכוניות

יצרנית הרכב הגרמנית פורשה AG חותכת את תחזיות הייצור של החברה לאחר שאחד מספקי האלומיניום שלה נפגע על ידי הצפה. פורשה אינה מדווחת באיזה ספק מדובר, אך לפני מספר שבועות הודיעה Constellium SE השווייצרית שעוסקת בין היתר בעיבוד אלומיניום כי מתקני הייצור שלה נפגעו בהצפה בשוויץ.
לפי הודעת פורשה AG, המחסור באלומיניום הנובע מהפגיעה בספק תקף לגבי כל דגמי פורשה - מקאן, טייקאן, 911 ודגמים נוספים. עבור יצרנית בסדר הגודל של פורשה שמלכתחילה אינה מייצרת דגמים רבים ומתקני הייצור שלה ממוקדים כולם באירופה – מדובר בפגיעה משמעותית מפני שאין לה יכולת לפזר ייצור בין מפעלים כפי שעשו לדוגמה יצרניות הרכב היפניות הגדולות לאחר אסון פוקושומה.
לפי פורשה, הספק הודיע לה על "פורס מאז'ור" כלומר אסון הנובע מאיתני טבע בלתי נשלטים. בין האסון ובין הצהרתה של פורשה חלפו שלושה שבועות, מה שמצביע על חוסר יכולת של הספק להתאושש. במקרה של ענף הרכב העולמי, יצרני הרכב עובדים בשיטה של FIFO – כלומר FIRST IN FIRST OUT. הם לא מחזיקים ברשותם חלקים אלא מקבלים אותם לקווי ההרכבה קרוב ככל שניתן למועד בניית הרכב. כאשר השרשרת נפגעת - ליצרנית אין יכולת לייצר את הרכב תוך ויתור על חלק מסוים, מה שנראה אף יותר חמור לנוכח העובדה שמדובר בספקית שלדות, שהן חלק מהותי בכל מכונית.
לפי הערכות של אנליסטים, היקף הפגיעה המשוער בפורשה הוא גריעה (כלומר ייצור שלא יתקיים) של 10-17 אלף מכוניות בחציון הנוכחי של השנה.
לפי הצהרות היצרנית משטוטגארט, היקף המכירות של פורשה יצטמצם השנה מ-40 עד 42 מיליארד יורו ל-39 עד 40 מיליארד יורו.