סגור

נמאס מהפקקים: מסירת רכב דו-גלגלי צפויות לשבור שיאים השנה

ב-10 החודשים הראשונים נמסרו בישראל 18,100 אופנועים וקטנועים, לעומת 17,476 בתקופה המקבילה ב-2020. בנוסף, רכב זעיר עירוני יוכל לנוע עם כידון - ולא יחויב בהגה

הגודש בכבישים עושה את שלו, והישראלים פונים לדו-גלגלי. על פי נתונים של איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר, נמסרו בישראל במהלך עשרת החודשים הראשונים של השנה 18,100 אופנועים וקטנועים. לשם השוואה, בתקופה המקבילה ב-2020 נמסרו בישראל 17,476 אופנועים וקטנועים.
בשנת 2016 כולה נמסרו 17,114 אופנועים וקטנועים, ב-2017 נמסרו 18,423 קטנועים ואופנועים, ב-2018 נמסרו 18,017 קטנועים ואופנועים ואילו בשנת 2019 נמסרו 17,467 קטנועים ואופנועים.
1 צפייה בגלריה
קטנועי NIU קטנוע חשמלי
קטנועי NIU קטנוע חשמלי
קטנועים חשמליים של NIU
(צילום: יחצ)
העובדה ששוק הדו-גלגלי הישראלי הצליח בתוך 10 ליישר קו עם שיאי המכירות של שנים קודמות מלאות מעידה על כמה מגמות מעניינות. ראשית, חדירת קטנועים חשמליים הופכת את חוויית הבעלות על כלי דו-גלגלי לנוחה יותר. מעבר לכך, העמידה בפקקים נהפכה מעיקה עבור ישראלים רבים, ומעבר לכך צעירים - שבעבר היו שוקלים רכישה של מכונית - מעדיפים כיום כלי דו-גלגלי.
ל"כלכליסט" נודע גם כי שוק הרכבים הזעירים עומד לקבל דחיפה. בשבוע שעבר חתמה שרת התחבורה מרב מיכאלי על התקנות הקובעות כי רכבים עירוניים זעירים, המכונים גם "קוואדרוסייקלים", יהיו פטורים מחובת התקנת הגה. זאת מאחר שמדובר ברכב קטן במיוחד, ובחלק מהמקרים רכבים כאלה חולקים מכלולים עם קטנועים ואופנועים, וחלק מהם אינם מיוצרים עם הגה - אלא עם כידון. עד כה דרש החוק הישראלי יבוא של רכבים קטנים אלה עם הגה בלבד, דבר שמתבטל כעת. כלומר, רכבים עירוניים זעירים יוכלו לנסוע בכבישי ישראל עם כידון.