בשל זמני המתנה ארוכים - לקסוס עוצרת הזמנות לשני דגמים ביפן
בשל זמני המתנה ארוכים - לקסוס עוצרת הזמנות לשני דגמים ביפן
זמן ההמתנה לרכב השטח LX ולרכב הכביש-שטח NX הגיע לארבע שנים, והיצרנית הודיעה ללקוחותיה ביפן שאין אפשרות להזמינם
המשבר בשוק הרכב העולמי, שנובע ממשבר השבבים שגורם ליצרני הרכב להתמודד עם ביקושים המשתרעים שנים קדימה, גרם ללקסוס ביפן לנקוט במהלך חריג: לאחר שמשך ההמתנה לדגמים מסוימים של היצרנית כגון ה-LX וה-NX הגיע לארבע שנים - הודיעה לקסוס ללקוחותיה ביפן כי לא תאפשר לפתוח הזמנות עבור ה-LX, רכב השטח הבכיר של לקסוס, וה-NX, רכב הכביש-שטח הבינוני של היצרנית.
לפי הודעה שפרסמה לקסוס באתר החברה היפני, היא מתנצלת על העיכובים ואינה מאפשרת עוד ללקוחות ביפן להזמין מכוניות משני הדגמים. ההודעה תקפה רק לגבי השוק היפני, ומבין שני דגמים אלה ה-LX אינו משווק בישראל באופן סדיר, אך ה-NX משווק בארץ. המחסור ביפן אינו ייחודי לשוק היפני - לפי דיווחים בתקשורת צפוי מחסור בדגמי לקסוס וגם בגרסאות מסוימות של טויוטה לנד קרוזר גם בשווקים גלובליים.
מצב כזה, שבו יצרן רכב פשוט אוסר על הזמנה של מכוניות חדשות בשווקים מסוימים הוא מצב נדיר במיוחד שממחיש את חומרת המצב שאליו נקלעה תעשיית הרכב. בדרך כלל ליצרני רכב יש יכולת לצפות אילו דגמים ייצרו וכמה ייצרו ובהתאם לזאת להתחייב בפני לקוחות לזמני אספקה. ואולם מצב שבו יצרן רכב מסרב למכור כמעט ולא התרחש בענף הרכב בקרב מותגים בעלי קיבולת ייצור גבוהה.
עם זאת, השנה איסורי הזמנות הפכו, כך נדמה למצב שגרתי. גם בשוק הרכב הישראלי נאלצים יבואני רכב לאסור על פתיחת הזמנות עד להודעה חדשה, פועל יוצא של משבר הייצור. אבל במקרה של לקסוס כלל לא מדובר ברכבים חשמליים, אלא ברכבים בעלי מנוע בעירה פנימית, מה שרק ממחיש את גודל המשבר שאליו נקלעה התעשייה.