רק הגיעה לישראל וכבר מבצעת ארגון מחדש: דאיון הסינית "נתקלה בקשיי נזילות"
רק הגיעה לישראל וכבר מבצעת ארגון מחדש: דאיון הסינית "נתקלה בקשיי נזילות"
לפי דיווחים בסין, החברה תיכנס לתהליך של ארגון מחדש של חטיבת הרכב החשמלי, ככל הנראה בשל מלחמת המחירים של יצרניות הרכב החשמלי. מהפרסומים מתברר כי דאיון הפסיקה לייצר רכבים חשמליים לפני זמן מה - וכעת הייצור צפוי להתחדש
דאיון הסינית שפעילותה בישראל החלה החודש עם חשמלית סינית עממית, תיכנס לתהליך של ארגון מחדש של חטיבת הרכב החשמלי של היצרנית, כך מדווחים מספר אמצעי תקשורת בסין. לפי הדיווחים, חטיבת הרכב החשמלי של דאיון "נתקלה בקשיי נזילות זמניים בהתחשב באופיו הנוכחי של השוק".
לפי הדיווחים בסין דאיון יצרה קשר עם משקיעים והודיעה להם כי בכוונתה לבצע רה אורגניזציה בחברה שבמסגרתה תקפיד היצרנית על המשך תקין של הייצור. מהפרסומים בסין מתברר כי למעשה דאיון הפסיקה לייצר רכבים חשמליים לפני זמן מה - וכעת הייצור צפוי להתחדש במסגרת הארגון מחדש. לפי הפרסומים בסין, ייצור הרכבים האחרים של דאיון, כלומר רכבים שאינם חשמליים, לא יושפע.
הודעתה של דאיון על רה אורגניזציה בחטיבת הרכב החשמלי אינה מפתיעה: במהלך החודשים האחרונים התנהלה בסין מלחמת מחירים בין יצרני הרכב החשמלי, שבפועל צמצמה את שולי הרווח של היצרנים עד לרמה שכיום מקשה על חלקם לשרוד. לפי דיווחים בסין, במהלך הימים האחרונים הודיעו BYD ו-SAIC לספקים כי החל ב-1 בינואר הן ידרשו הנחה של 10% על מחירי חלפים, זאת במטרה לצמצם את הקיצוץ ברווח הנקי של היצרניות. במקרה של SAIC הדרישה הגיעה ממקסוס, חטיבת המיניוואנים והרכב המסחרי של היצרנית (אשר מיוצגת בישראל על ידי שלושה יבואנים) ואילו במקרה של BYD הדרישה הגיעה ישירות מהנהלת החברה, במכתב רשמי מסגן נשיא החברה שפורסם באמצעי תקשורת בסין.