רנו בוחנת השקת שירות רכב חשמלי שיתופי בתל-אביב
רנו בוחנת השקת שירות רכב חשמלי שיתופי בתל-אביב
קלוטילד דלבוס, סמנכ"לית רנו וראש חטיבת הרכב השיתופי שלה, חשפה כי היא מנהלת שיחות בנושא עם משרדי הממשלה, ונערכת להשקה עד 2023. לרכב תהיה סוללה מתחלפת, כמו לדגמי רנו ששימשו את בטר פלייס
רנו נערכת להשיק בישראל שירות רכב שיתופי ונסיעות שיתופיות, במהלך השנתיים הקרובות. קלוטילד דלבוס, סמנכ"לית הכספים של יצרנית המכוניות הצרפתית וראש חטיבת הניידות שלה, מובילאייז, חשפה הבוקר את היוזמה בכנס אקומושן.
"אנחנו מנהלים שיחות עם הממשלה ועם התעשייה במטרה להשיק בתל אביב שני שירותים חדשים שלנו, רכב שיתופי, ונסיעות שיתופיות. יהיו לנו דגמים ייעודיים לשניהם. הכוונה היא להשיק את השירותים אצלכם ב-2023 ואולי כבר ב-2022".
כמו יצרני רכב אחרים, גם רנו נערכת כעת לגוון את עסקיה, ולא רק למכור מכוניות וחלפים עבורן, אלא להתחיל לפעול גם בתחום התחבורה כשירות. החברה תשיק שירותי רכב שיתופי גם באירופה, ועל בסיס האפליקציה שתשמש אותם תאפשר לנהגים פרטיים לאסוף ולהסיע נוסעים בתשלום.
החברה חשפה לאחרונה אב טיפוס לרכב שישמש את השירות, 1-EZ, רכב חשמלי דו מושבי, עם סוללה מתחלפת, כתחליף לטעינה ממושכת, ובהתאם להבטחה של נשיא רנו לורה דה מאיו כי החברה בוחנת מחדש את הטכנולוגיה - ששימשה כזכור את מיזם מיזם בטר פלייס שיסדו שי אגסי ועידן עופר, ופשט רגל.
שירותי רכב שיתופי, כלומר השכרות לזמנים קצרים, כבר מוצעים בישראל באמצעות GOTO (לשעבר קאר2גו), שלמה Share וסיטי קאר המתמחה במגזר החרדי, כאשר לאחרונה נכנס לתחום יבואנית רכב ראשונה, כאשר טלקאר יבואנית קיה השקיעה 3.5 מיליון דולר ב-GOTO תמורת 8.1% ממניותיה. עיריית תל אביב מפעילה כבר מכוניות רנו חשמליות מדגם זואי במסגרת מיזם הרכב השיתופי העירוני אוטותל.
אולם הסעת נוסעים בתשלום עדיין אסורה לפי החוק, שמתיר רק לנהגי מוניות להתפרנס מכך, ומגביל נהגים פרטיים לאסוף דרך אפליקציות נוסעים רק פעמיים ביום, ותמורת תשלום נמוך המהווה החזר הוצאות.
דלבוס אמרה כי הכניסה לשוק הישראלי נשענת על העבודה של החברה עם חברות אוטו-טק ישראליות, ומעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב. "מאז 2018 נפגשנו עם 500 סטארט אפים ישראליים בתחומי הרכב והתחבורה, ויש לנו 30 פרויקטים עם חברות ישראליות". בין החברות שכבר משתפות פעולה עם רנו נמצאות אפולו פאוואר שפיתחה יריעה סולארית גמישה, קארדום שמשפרת את התפעול הקולי של מערכות הרכב, IRP שמפתחת מנועים ובקרים לרכב חשמלי, אפסטרים שעוסקת בהגנת סייבר לרכב ואוטונומו שעוסקת בכריית המידע שהוא מייצר ובמכירה שלו לשימושים מסחריים.
בשל מגבלות הקורונה השתתפה בתערוכה דלבוס, כמו שאר האורחים, מרחוק. אקומושן מתקיימת השנה בפעם התשיעית, והינה מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, המנהלת לתחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה ומשרד הכלכלה והתעשייה.
"בשל המצב אנו מקיימים את שבוע EcoMotion באופן וירטואלי ועם כ-3,000 משתתפים", אמר אביתר טרון, מנכ"ל קהילת אקומושן. "אנחנו שמחים שחברות גלובליות כדוגמת קבוצת רנו ואחרות בחרו בכנס כפלטפורמה להכרזת שיתופי פעולה עם חברות הישראליות. דשנות משגשגת בתנאי שלום ותקשורת ואנו מקווים לחזור למצב זה בקרוב".