סגור
סוזוקי איגניס
סוזוקי איגניס (יצרן)

היברידי או לא? רשות המסים תגיב עד סוף החודש לעתירה שהגישה נגדה יבואנית סוזוקי

חברת מכשירי תנועה הגישה עתירה נגד רשות המסים שלא מוכנה להכיר בדגמים מסוימים של סוזוקי כהיברידיים, לצורך חישוב שווי שימוש לרכב צמוד. רשות המסים קיבלה ארכה עד ל-23 בינואר להשיב בעניין

האם יבואנית סוזוקי תנצח את רשות המסים במאבק על הגדרת המכוניות ההיברידיות? בשבוע שעבר החל השופט נועם סולברג בדיונים בנוגע להחלטה של רשות המסים בנוגע לדגמים מסוימים של סוזוקי שאינם מוכרים כמכוניות היברידיות לעניין חישוב שווי שימוש לרכב צמוד.
מדובר ששנוי במחלוקת: כיום חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי משווקת מספר דגמי מכוניות שמבחינה טכנית הם "מיילד הייבריד" , כלומר יש בהן טכנולוגיית הנעה שבה חלק מהאנרגיה שהרכב מייצר בעת בלימה משמש ליצירת חשמל אשר נאגר בסוללה. וסוללה זו מסייעת בהפעלת מערכות חשמליות מסוימות ברכב. אבל – מערכת "מיילד הייבריד" אינה מערכת היברידית מלאה: במערכת היברידית מלאה המכונית מסוגלת גם לנסוע בכוח חשמל בלבד לפרקי זמן שיכולים להגיע אפילו למספר דקות – בעוד שמכונית "מיילד הייבריד" אינה יכולה לעשות זאת. סוזוקי רואה במכוניות שלה מכוניות היברידיות – ואף מצמידה להן סמלים המדגישים כי המכונית היא "הייבריד".
בישראל מחזיקי מכוניות היברידיות מקבלים הטבת שווי שימוש בתלוש השכר - כלומר מי שבוחר במכונית היברידית ממקום העבודה ומשלם למדינה מדי חודש שווי שימוש עבור הרכב נהנה מהנחה בגובה 500 שקל בגובה שווי שימוש בגין בחירתו במכונית ההיברידית. ואולם, מכיוון שהמכוניות של סוזוקי אינן מוגדרות כהיברידיות, אלא כ"מיילד הייבריד", פרסמה בחודש אפריל רשות המיסים הודעה לפיה היא מסרבת להכיר במכוניות של סוזוקי כהיברידיות ולכן מי שמחזיק בהן לא יוכל לקבל את הטבת שווי השימוש החל מהחודש הנוכחי, כלומר ינואר 2024.
בפועל מדובר בהחלטה הנוגעת למגוון דגמים של סוזוקי אשר עושים שימוש בטכנולוגיית ה"מיילד הייבריד", החל בויטארה וכלה בסוזוקי איגניס. לרשות המסים ניתנה שהות להגיש תגובה מקדמית לעתירה עד ה- 23.1.2024.