יונדאי איוניק 5 הושקה בישראל, מחירה: בין 190 ל-239 אלף שקל
יונדאי איוניק 5 הושקה בישראל, מחירה: בין 190 ל-239 אלף שקל
האיוניק 5 מצוידת בסוללה בקיבולת 800 וולט. משך טעינה בשקע מהיר מהסוג שנפוץ כיום בישראל הוא כרבע שעה לתוספת טווח של כ-200 ק"מ; במקביל הושקה בישראל גם יונדאי קונה EV החשמלית
כלמוביל, יבואנית יונדאי משיקה את יונדאי איוניק 5 בישראל. עד כה שווקו בישראל מכוניות יונדאי איוניק "רגילות" הן בגרסה היברידית והן בגרסה חשמלית - אך איוניק 5 נחשבת למותג בפני עצמו.
האיוניק 5 מצוידת בסוללה בקיבולת 800 וולט - כלומר ניתן להטעין אותה בתוך 18 דקות באמצעות מטען בהספק 350 קילוואט (אם כי מטענים כאלה נדירים מאוד בישראל). משך טעינה בשקע מהיר מהסוג שנפוץ כיום בישראל הוא כרבע שעה לתוספת טווח של כ-200 ק"מ.
האיוניק 5 משתרעת על 4,635 מילימטרים, אורך ממוצע לרכב כביש שטח בינוני, אך אורכו של בסיס הגלגלים (כלומר המרחק בין הסרן הקדמי והאחורי) הוא 3 מטר, מרחק חריג בקטגוריה. לשם השוואה, אורכו של בסיס הגלגלים של יונדאי טוסון הוא 2.65 מטר. נפח תא המטען הוא 531 ליטרים. תא הנוסעים מצויד בשני מסכים, כאשר קוטר המסך הראשי הוא 12.3 אינץ'.
האיוניק 5 מצוידת במנוע המפיק 217 כוחות סוס בגרסת הבסיס. הגרסה הבכירה בעלת הנעה כפולה מצוידת במנועים המפיקים 317 כוחות סוס. מעבר לכך, איוניק 5 תשווק בישראל גם עם אפשרות לחבילת גרירה המאפשרת גרירת מטען במשקל של עד 1.6טונות באיוניק 5 הבכירה.
מחירה של האיוניק 5 מתחיל ב-190 אלף שקל עבור הגרסה הבסיסית. רמת הגימור "סופרים" הכוללת גג שמש פנורמי עולה 200 אלף שקל. רמת הגימור "עילית" הכוללת גם ריפודי עור ומושב חשמלי אחורי תעלה 217 אלף שקל ואילו גרסת ההנעה הכפולה הבכירה (317 כוחות סוס) עולה 239 אלף שקל.
לצד האיוניק 5 מושקת גם יונדאי קונה EV, גרסתה החשמלית של יונדאי קונה. הקונה החשמלית הגיעה בעבר לישראל במסגרת בדיקות של היבואנית אך כעת יחל שיווקה הרשמי. הקונה החשמלית מסוגלת לנסוע 305 קילומטרים בכוחו של חשמל בלבד - וזאת לפי נתוני היצרן הרשמיים.
הקונה EV מצוידת במנוע אשר מפיק 134 כוחות סוס. הקנה החשמלית תיחשב ל"דגם הכניסה" החשמלי של יונדאי ותצויד בין היתר בלוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עם מסך בקוטר 8 אינץ'. מחיר הקונה EV הוא 143 אלף שקל.