מכרז רכבי השרים החדש: רק רכבים ידידותיים לסביבה
מכרז רכבי השרים החדש: רק רכבים ידידותיים לסביבה
לכלכליסט נודע, כי המכרז החדש שיתפרסם בעוד מספר חודשים יכלול רק רכבים בעלי מערכות הנעה אלטרנטיביות. כלומר, רכבים היברידיים, פלאג אין היברידיים או חשמליים
מכרז רכבי השרים החדש יכלול רק רכבים בעלי מערכות הנעה אלטרנטיביות, כך נודע ל"כלכליסט". המשמעות היא שחלק ניכר ממכוניות המנהלים, רכבי השטח ורכבי הכביש-שטח שהוצעו לשרי הממשלה בעבר כבר לא יהיו על הפרק, אלא אם השר יוכל לקבל אישור מיוחד לרכב שאינו עונה על המפרט של מינהל הרכב הממשלתי, כפי שקרה בעבר לדוגמה במקרה של שר האוצר הקודם ישראל כץ, שנסע במיניוואן ובטויוטה לנד קרוזר.
במכרז רכבי השרים הנוכחי זכו בשנת 2017 שתי יצרניות רכב: ניסאן וסקודה אשר סיפקו למדינת ישראל שלושה דגמים בסך הכול: אלטימה ומקסימה של ניסאן – וסופרב של סקודה. אלא שתוקף המכרז ההוא צפוי לפוג בקרוב ועם כל סבבי הבחירות והעברות המפתחות, בפועל מעטים הם השרים שנוסעים כיום במכוניות הזוכות. מכרז רכבי השרים של שנת 2016 נחשב בשעתו למכרז הרכב ה"עממי" הראשון מכיוון שהמכוניות שהשתתפו בו הוגבלו במחיר ל- 250 אלף שקלים.
כעת המכרז החדש אשר צפוי להתפרסם בעוד מספר חודשים צפוי להיות פחות זוהר ומתוקשר. הסיבה לכך היא שהפעם מכרז רכבי השרים יהיה חלק מתוכנית ההצטיידות הכוללת החדשה של מדינת ישראל – אשר תכלול רכבים ידידותיים לסביבה לעובדי מדינה בכל הדרגים. הפעם כאמור הדגמים אשר יוצעו לשרים יהיו רק דגמים בעלי הנעה חלופית, כלומר ככל הנראה היברידיים, פלאג אין היברידיים או חשמליים.
במשרד האוצר אישרו כי המכרז לשרים יכלול רק רכבים בעלי הנעה חלופית ומסרו: "מינהל הרכב הממשלתי מתעתד לעבור לשיטת מכרזים חדשה אשר בה תגדל הגמישות של המדינה בביצוע תימחורים לכלל סוגי הרכבים הנרכשים. תחזוקת הרכבים מבוצעת בהסכם נפרד, אשר יפעל במתכונת דומה. במסגרת המכרזים שבתוקף, ובתוך כך, מכרזי התחזוקה, קיימים פתרונות לרכבי השרים, ולאור החלטת החשב הכללי למעבר רכבי המדינה להנעה אלטרנטיבית, אלו סוגי הרכבים שיסופקו".