מנכ"ל ב.מ.וו: "טסלה אינה מוצר פרמיום"
מנכ"ל ב.מ.וו: "טסלה אינה מוצר פרמיום"
לדברי אוליבר זיפסה, מכוניות טלסה הן "מוצר שעובד על גידול מאסיבי באמצעות הפחתות מחיר. אנו לא פועלים בשיטות כאלה". יצרני הרכב בגרמניה נאלצים להתמודד עם יצרנית רכב שאינה משתייכת ל"מועדון" שלהם
"בינינו לבין טסלה קיימים הבדלים בנושא איכות ואמינות", כך אמר מנכ"ל ב.מ.וו אוליבר זיפסה (Oliver Zipse) במהלך אירוע תעשיינים בגרמניה.
הצהרתו היבשה של זיפסה לוותה גם בהסבר: "יש לנו שאיפות שונות בכל הנוגע לשביעות רצון הלקוחות. טסלה אינה בדיוק מוצר פרמיום, אלא מוצר שעובד על גידול מאסיבי באמצעות הפחתות מחיר. אנו לא פועלים בשיטות כאלה".
הצהרתו של זיפסה אינה מקרית: יצרני הרכב בגרמניה נאלצים להתמודד עם יצרנית רכב שאינה משתייכת ל"מועדון" של יצרני הרכב הגרמניים, זוכה להישגים מרשימים בשוק הרכב האירופי ויותר מכך - גם פותחת מפעל משלה לא רחוק מברלין, בלב ליבה של הטריטוריה של יצרני הרכב הוותיקים.
יצרני הרכב הגרמנים, שנאלצים כאמור להתמודד עם "פלישה" של טסלה לגרמניה ופתיחה של מפעל ראשון מחוץ לברלין נבדלים זה מזה בגישתם. פולקסווגן, שמתמודדת ישירות מול טסלה בסגמנטים העממיים, בוחרת "לחבק" את טסלה וללמוד ממנה, אך יצרני רכבי היוקרה, ב.מ.וו ומרצדס, אינן רואות עצמן באמת כמתחרות ישירות של טסלה בעיקר מבחינת קהל היעד שמעדיף מותגי יוקרה גרמניים מסיבות הקשורות באיכות גימור ושביעות רצון לקוחות.