אכזבה: מאסק כמעט ולא הזכיר דגמים חדשים ב"יום המשקיעים" של טסלה
אכזבה: מאסק כמעט ולא הזכיר דגמים חדשים ב"יום המשקיעים" של טסלה
המשקיעים והלקוחות ציפו בדריכות להכרזות של היצרנית לטווח הקרוב בנוגע לפיתוח טסלה קטנה ועממית. אולם מאסק ובכירי החברה לא סיפקו כאלה. מה כן היה שם? תוכניות על הרחבת הייצור, פרטים על הסייברטראק וחברי הנהלה נוספים שעלו על הבמה
יום המשקיעים של טסלה, אירוע שתעשיית הרכב העולמית וגם משקיעי החברה המתינו לו בציפייה דרוכה, הסתיים עם מעט מאוד הכרזות משמעותיות מצד טסלה.
יום המשקיעים, שטסלה ערכה השנה בטקסס, נחשב בדרך כלל לאירוע חגיגי שבו היצרנית חושפת את תוכניותיה הקרובות, והשנה עם התגברות התחרות מול יצרני הרכב הגדולים והרמיזות הכבדות על פיתוחה של טסלה קטנה ועממית, הציפיות היו בשמיים. אולם הפעם מאסק מיעט בפרטים והתמקד במקום זאת בהכרזה על מפעל טסלה חדש: במקסיקו.
כך, במהלך יום המשקיעים הודיע מאסק על חשיפת ה-3 MASTER PLAN – תוכניתה של טסלה להגדלת יכולות הייצור. באופן מעניין, ואולי בגלל הביקורות על עיסוק יתר ברכישת טוויטר, הפעם מאסק גם שם דגש על הצוות הניהולי של טסלה והעלה לבמה את דרו באלינו, סמנכ"ל בכיר לניהול מערכות הנעה בטסלה. בנוסף עלה לבמה גם טום ז'או, ראש מחלקת הייצור העולמי שכיהן קודם בתפקיד ראש מחלקת הייצור בטסלה סין. ז'או הודיע שטסלה הצליחה לייצר עד כה ארבע מיליון מכוניות. יעד הייצור של טסלה לשנת 2030, כך הוסבר במהלך המצגת, הוא 20 מיליון מכוניות בשנה.
ואולם, במהלך האירוע שנמשך כשלוש שעות, בקושי נשמעו הכרזות חשובות לטווח הקרוב שלהן ציפו המשקיעים והלקוחות. נאומי מאסק ובכירי החברה האחרים כן כללו מספר רמזים אודות פלטפורמה חדשה שעליה יתבססו דגמים יותר עממיים, אבל ללא שום הכרזה משמעותית על דגם חדש. במצגות כן צוין שהסייברטראק אכן יוצג השנה וייוצר באופן המוני בשנה הבאה. מאסק כן ציין במהלך המצגת כי "הביקוש למכוניות טסלה הוא אכן גבוה מאוד, אך הגורם המגביל הוא המחיר", מה שעשוי לרמוז כי היצרנית תמשיך במדיניות ההוזלות האגרסיבית שהונהגה גם בישראל.
במאמר מוסגר יש לציין כי דווקא החידוש החשוב של טסלה שפורסם בימים האחרונים לא הוזכר במצגת של מאסק: בדומה לטסלה 3 שגרסה מחודשת שלה אמורה להיחשף בקרוב, טסלה מכינה "עדכון של אמצע החיים" גם לטסלה מודל Y – במסגרת פרויקט שבטסלה מכנים "פרויקט ג'וניפר". לפי פרסומים בארה"ב , מודל Y המחודשת שתוצג בשנה הבאה לאחר מתיחת פנים תעוצב באופן שונה מהדור הנוכחי וגם תכלול עדכונים בתא הנוסעים.