יונדאי מתייקרת, סקודה מוזלת: טורקיה מייצרת מאזן כוחות חדש בשוק
יונדאי מתייקרת, סקודה מוזלת: טורקיה מייצרת מאזן כוחות חדש בשוק
יבואנית סקודה הכריזה על הוזלה של אלפי שקלים במחיר המחירון של כמה מהדגמים. המטרה: לשכנע את מי שתיכנן לרכוש יונדאי שלא כדאי לחכות לתום החרם הטורקי
שוק הרכב הישראלי מתקרב לסימן המחצית- ועם פתיחת חודש יוני מספר יבואנים מפרסמים מחירונים חדשים. באופן מעניין, חלק מיבואני הרכב בחרו דווקא להוזיל מחירים אך חלק מן המכוניות התייקרו. השינוי הראשון והמעניין ביותר הוא מחירון סקודה החדש שבו ניכרות הוזלות במחיר מספר דגמים. במרץ האחרון פורסם מחירון חדש לסקודה פאביה ובו פאביה סלקשן המחודשת עלתה 122,990 שקל לגרסת 1.0 ליטר. מחירה כעת ירד ל-117,490 שקל. זוהי הוזלה רשמית של מחיר המחירון של הפאביה ולא מבצע מכירות נקודתי. פאביה סלקשן פלוס בגרסת 1.0 ליטר שהושקה לפני חודשיים במחיר 126,990 שקל עולה כעת 120,990 שקל. אבל, ההוזלות האלה אינן תקפות לדגמים הבכירים יותר של הפאביה.
במקביל לפאביה הושקה לפני חודשיים בלבד סקודה קאמיק המחודשת וכעת חלק מגרסאות הקאמיק מוזלות. כאשר קאמיק הושקה לפני חודשיים בגרסה משודרגת, מחיר גרסת ה 1.0 ברמת גימור סלקשן היה 140,990 שקל. כעת המחיר הוא 133,990 שקל. בדומה לפאביה, גם הקאמיק לא הוזל בגרסת ה 1.5 ליטר.
אף שבקרב יבואני הרכב הוזלה של מחיר מחירון רשמי של מכונית היא אירוע נדיר, ההוזלה של הדגמים הספציפיים של סקודה אינה מפתיעה: החודש כבר לא ניתן להשיג מספר דגמי ליבה של יונדאי: i20, i10 ויונדאי באיון המיוצרים בטורקיה. מחירה של יונדאי i20 שכעת אין בנמצא הוא 120,990 שקל אך הרכב מוצע בהנחה במחיר 119 אלף שקל (אם כי לא ניתן לספק אותו ללקוחות). המהלך של סקודה, שככל הנראה אינה סובלת ממחסור במכוניות עקב יצור בטורקיה מיועד "לשכנע" לקוחות של יונדאי שמתלבטים האם לחכות לתום החרם הטורקי או למציאת פתרון אחר. המחיר של יונדאי באיון המיוצר בטורקיה ואינו זמין ללקוחות הוא 133,990 שקל. המחיר של סקודה קאמיק המתחרה ביונדאי הטורקית הוא כעת 133,990 שקל, מחיר זהה למחירה של היונדאי שאין במלאי.
לצד ההוזלות בסקודה, מחירון חדש של יונדאי חושף כי חלק מגרסאות האלנטרה התייקרו בשבוע שעבר. במקרה של האלנטרה, מדובר במכוניות שמיובאות בסביבה תחרותית מעניינת: המתחרה הבולטת ביותר של האלנטרה שכלמוביל מייבאת היא טויוטה קורולה המיובאת מטורקיה. לעת עתה יוניון מוטורס עדיין מחזיקה במלאי של טויוטה קורולה אך מלאי זה עשוי להיגמר החודש. כך האלנטרה תישאר כמשפחתית ההיברידית הדומיננטית בפלח השוק הנשלט בכל מקרה על ידי ציי הרכב - מה שמאפשר העלאת מחירים.