יצרנית חדשה מחייה את מסורת יצור מכונית הספורט הבריטית - אבל על חשמל
יצרנית חדשה מחייה את מסורת יצור מכונית הספורט הבריטית - אבל על חשמל
ה-AURA נוצרה ברוח המכוניות הפתוחות האגדיות, שהיו אחרי מלחמת העולם השנייה שם נרדף לביצועים בהישג יד. גם המכונית החדשה תענה על אותם עקרונות של פשטות, עיצוב מרשים וקלות נהיגה - ותוכל לנסוע 600 ק"מ בין טעינות
כיצד קוראים למכונית ספורט חדשה שמתיימרת לשחזר מורשת בריטית בת עשרות שנים, אבל באמצעות חשמל? התשובה: AURA, שהוא שמה של היצרנית החדשה של מכוניות ספורט חשמליות בריטיות, ברוח המכוניות האגדיות שכיכבו במחצית השנייה של המאה הקודמת.
כיום מותגים כדוגמת MG כבר מזמן אינם עוסקים ביצור של מכוניות ספורט פתוחות. אחרים כדוגמת אוסטין הילי נעלמו מזמן, אך בימים שאחרי מלחמת העולם השניה, מכוניות ספורט בריטיות עממיות היו שם נרדף לביצועים בהישג יד - והממשל הבריטי עודד את יצוא המכוניות האלה לארה"ב כדי לייבא לבריטניה המתאוששת דולרים.
המכוניות האלה אומנם לא היו מושלמות, אבל כן היו מהנות וזכו למעמד כמעט מיתולוגי, שהלך ונשחק עם השנים עד לגסיסה כמעט מוחלטת בשנות השמונים.
כעת כאמור יצרנית בריטית חדשה תייצר מכונית שתענה על אותם עקרונות של פשטות, עיצוב מרשים וקלות נהיגה - אבל עם הנעה חשמלית. ה-AURA היא עדיין מכונית קונספט, כלומר מכונית שמיועדת להראות מה ניתן לעשות ומה ייוצר בבוא היום בהתבסס על מרכב פתוח.
הסתמכות על משקלה הקל כדי להפיק ביצועים
ה-AURA תוכננה על ידי ארבע חברות, בריטיות כמובן ומסוגלת לנסוע לטווח תאורטי של מעל 600 קילומטרים בין טעינות. מתוך נאמנות לרוחן של מכוניות הספורט הבריטיות המקוריות כדוגמת ה-MGA או המכוניות הספורט המוקדמות של לוטוס, ה-AURA אינה מבוססת על מנוע בעל הספק קיצוני, אלא רק על שני מנועים שכל אחד מהם מפיק 59 כוחות סוס, כאשר המטרה, כמו בעבר, היא להסתמך על משקלה הקל של המכונית כדי להפיק ביצועים.