משרד התחבורה מודה: מחירון חלקי החילוף לא הוביל לירידת מחירים
משרד התחבורה מודה: מחירון חלקי החילוף לא הוביל לירידת מחירים
באוגוסט 2021 השיק המשרד יחד עם רשות שוק ההון אתר פיילוט שאפשר לבעלי רכבים להשוות בין עלויות הטיפול. אלא שהאתר לא ציין פרמטרים חשובים כמו עלות הטיפול ומה מחליפים בו, ושלוש שנים אחרי מודים במשרד התחבורה: "לא נמצאה השפעה מובהקת על מחירי מוצרי התעבורה"
שלוש שנים אחרי שהשיק את הפיילוט שנועד לקדם תחרות בשוק חלקי החילוף, משרד התחבורה מודה כי המהלך נכשל.
במאי 2021 חשף כלכליסט את הקמת האתר, שהושק ע"י משרד התחבורה ורשות שוק ההון באוגוסט 2021. האתר אפשר לבעלי רכבים להשוות בין עלויות הטיפול של רכבים שונים. המכוניות שהופיעו באתר חולקו לכמה קטגוריות (רכבי סופר מיני, רכבי כביש שטח, מכוניות משפחתיות וכו'), ובהמשך אפילו הצטרפו מכוניות חשמליות. האתר לא עודכן כבר למעלה משנה, כשהמחירון האחרון שמופיע בו הוא ממאי 2022.
עלויות תחזוקת הרכב הן אחד הנושאים שהכי מטרידים כיום את רוכשי הרכב בישראל. אפילו מכוניות חשמליות, שעלויות הטיפול בהן נחשבות יחסית זולות, עשויות "להפתיע" את בעליהן עם חשבון של אלפי שקלים על טיפול תקופתי. האתר של משרד התחבורה היה עשוי לסייע בפתרון הבעיה, אלא שהוא רק ציין אם העלויות עלו או ירדו ומי היקר והזול ביותר, ולא פירט שורה ארוכה של פרמטרים חשובים כמו עלות הטיפול ומה מחליפים בו. לכן אין פלא שהצרכנים לא לקחו בחשבון את המלצותיו של משרד התחבורה, והמחירון לא יצר שינוי צרכני.
כעת כאמור מודים גם במשרד התחבורה שהפיילוט נכשל. לפי משרד התחבורה, "הפיילוט נועד לתקופה של שנה. לאחר סיום הפיילוט המשרד ערך ניתוחים סטטיסטיים כדי לגזור את מידת השפעת הפרסום על מחירי מוצרי התעבורה. הפיילוט הסתיים ונראה כי לא נמצאה השפעה מובהקת על מחירי מוצרי התעבורה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ממשיך במאמצים משותפים עם רשות התחרות ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון להביא לירידה במחירי מוצרי התעבורה, במסגרת רפורמה כוללת בענף".