בלעדיסיניות חדשות בדרך לישראל: חשמלית משפחתית לקרסו, עירונית קטנה לכדורי
בלעדי
סיניות חדשות בדרך לישראל: חשמלית משפחתית לקרסו, עירונית קטנה לכדורי
לפי נתוני משרד התחבורה שהגיעו ל"כלכליסט", קבוצת קרסו תייבא את החשמלית של חברת EVEASY וקבוצת כדורי תייבא את העירונית החשמלית של חברת ZHIDOU
מספר יצרני רכב סינים חשמליים נמצאים בדרכם לישראל, כך נודע ל"כלכליסט".
לפי נתוני משרד התחבורה שהגיעו לידי "כלכליסט" וכוללים את רשימת זיכיונות היבוא העתידיים של יבואני הרכב, צפויה יבואנית רכב וותיקה להצטרף לראשונה לרשימת היבואנים המייבאים מסין: קבוצת קרסו, יבואנית רנו וניסאן, מחזיקה לפי הרישומים בזיכיון יבוא חדש למכוניות חשמליות סיניות מתוצרת EVEASY.
מדובר ביצרנית שמכוניותיה הן פרי פיתוח משותף של קבוצת רנו וג'יאנגלינג הסינית. EVEASY עצמה נחשפה על ידי קבוצת ג'יאנגלינג בשנת 2018 ומייצרת כיום מכונית חשמלית משפחתית קומפקטית שנקראת 3EV ומסוגלת לנסוע לפי נתוני היצרנית לטווח של 302 ק"מ בין טעינות.
לצד המותג הסיני החדש של קבוצת קרסו מופיע זיכיון יבוא נוסף, של קבוצת כדורי, יבואנית SKYWELL. הזיכיון החדש שבידי קבוצת כדורי הוא של יצרנית הרכב הסיני ZHIDOU המתמחה בייצור מכוניות עירוניות חשמליות. חברת ZHIDOU שמתמחה בייצור מכוניות עירוניות נוסדה על ידי ג'ילי ועל ידי יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הסינית XDY.
כיום כבר משווקות בישראל מספר מכוניות חשמליות סיניות, החל במכוניות מתוצרת ג'ילי וכלה במכוניות מתוצרת SKYWELL. את המכוניות החשמליות הסיניות ניתן לחלק לשתי קבוצות עיקריות: מכוניות של יבואני רכב שיש להם היתר לייבא עד 400 מכוניות בשנה מכל דגם ומכוניות שהיבוא שלהן אינו מוגבל. המכוניות שיבואן מוגבל ל-400 יחידות בשנה הן אלה שאינן עומדות בכללי התקינה האירופית, כלומר מכלול החוקים והתקנות שמקובל באירופה בנושאי איכות סביבה ובטיחות, לדוגמה JAC. לעומת זאת, במקרה של מכוניות מתוצרת יצרנים כדוגמת ג'ילי הסינית - קיימת תקינה אירופית ולכן היבוא אינו מוגבל. רוב יצרני הרכב הסינים מתמודדים בימים אלה עם קשיים בייצור ובאספקה, בין היתר בעקבות מתכות הנדרשות לסוללות הרכב.