לקוחות יפנים שהזמינו לנד קרוזר צפויים לחכות ארבע שנים לקבלתה
לקוחות יפנים שהזמינו לנד קרוזר צפויים לחכות ארבע שנים לקבלתה
ענקית הרכב היפנית טויוטה הודיעה ללקוחותיה במדינה על הצפי בעיכוב, שלטענתה לא קשור למחסור השבבים העולמי או לשרשראות האספקה. בתוך כך, החברה מאטה את הייצור ב-11 מפעלים בשל עלייה במספר הנדבקים
טויוטה הזהירה את לקוחותיה ביפן שיהיה עליהם לחכות עד ארבע שנים ללנד קרוזר החדש שהזמינו. יצרנית הרכב הגדולה בעולם אמרה שהעיכוב באספקת רכב השטח אינו קשור למחסור השבבים העולמי או לשרשראות האספקה. עם זאת, החברה סירבה לפרט את הסיבות לעיכוב.
החברה אמרה שהיא מאטה את הייצור בעד 11 מפעלים ביפן עקב עליית מספר הנדבקים בקורונה בקרב עובדיה וספקיה. "למרות שהלנד קרוזר מאוד פופולרי, לא רק ביפן אלא בכל העולם, אנו מתנצלים על כך שצפוי לעבור הרבה זמן לפני שנוכל למסור את הרכבים", כך אמרה טויוטה באתר האינטרנט שלה.
"יש אפשרות שהמסירה עשויה לקחת עד ארבע שנים אם תזמינו עכשיו. נמשיך לקצר את זמני המסירה, ואנו מעריכים את הבנתכם". על פי החברה, "העיכוב אינו קשור למחסור השבבים או לבעיות בשרשראות האספקה".
ב-BBC דווח שישנו ביקוש גבוה לדגם החדש של הלנד קרוזר, ושטויוטה שוקלת להאיץ את הייצור בטווח הבינוני והארוך. הלנד קרוזר, שהגיע לראשונה לשוק ב-1951, הוא הרכב המיוצר על ידי טויוטה במשך הזמן הרב ביותר, ועד היום נמכרו 10.6 מיליון פרטים ממנו.
בחודשים האחרונים – בדומה לרבות מיריבותיה כמו ג'נרל מוטורס, פורד, ניסאן ורנו – טויוטה נאלצה לחתוך את קצב הייצור שלה. בחודש שעבר היא הודיעה שתאריך את עצירת הייצור בכמה ממפעליה ביפן עקב ההשפעה המתמשכת של הבעיות בשרשראות האספקה.