סקודה חושפת: דור חדש לפאביה
סקודה חושפת: דור חדש לפאביה
בדומה לרוב דגמי קונצרן פולקסווגן, גם הפאביה מבוססת על הפלטפורמה MQB0A; הדור החדש של הפאביה ארוך ב-11 סנטימטר מהדור היוצא, בסיס הגלגלים ארוך ב-9.4 סנטימטרים ונפח תא המטען הוא 380 ליטרים. היצע המנועים אינו כולל גרסה חשמלית
סקודה הצ'כית חושפת דור חדש לפאביה, המיועד להגיע גם לישראל בעתיד. סקודה פאביה המקורית הוצגה לפני 22 שנים. בדומה לרוב דגמי קונצרן פולקסווגן, גם הפאביה מבוססת על פלטפורמה משותפת לדגמים נוספים של הקונצרן, שבפולקסווגן מכנים MQB0A.
לפי הנתונים שסקודה מפרסמת, הדור החדש של הפאביה ארוך ב-11 סנטימטר מהדור היוצא (אורכו של הדור החדש הוא 4.11 מטרים), בסיס הגלגלים ארוך ב-9.4 סנטימטרים ונפח תא המטען הוא 380 ליטרים. בדומה לדגמי סקודה הבכירים, גם הפאביה תקבל (לפחות בחלק מהגרסאות) את לוח המחוונים הדיגיטלי של קונצרן פולקסווגן, אשר מבטל את השעונים המסורתיים לטובת תצוגה צבעונית מתחלפת שמסוגלת להקרין נתוני מהירות, ניווט ועוד. רשימת האבזור הבטיחותי כוללת תשע כריות אוויר ומערכות בטיחות אקטיביות, החל בבקרת שיוט וכלה בבלימה אוטונומית.
היצע מנועיה של הפאביה החדשה אינו מפתיע - ואינו כולל גרסה חשמלית. כיצרנית, סקודה ממוקדת כיום בדגמים חשמליים העומדים בפני עצמם (למשל רכב הכביש שטח החשמלי של סקודה, האניאק, שאינו מיובא לעת עתה לישראל) ואינה מציגה גרסאות חשמליות של דגמיה הוותיקים, קרי אוקטביה, סופרב, קודיאק וגם הפאביה. ההיצע כולל את מנועי קונצרן פולקסווגן המוכרים בנפח ליטר אחד (65 עד 110 כוחות סוס בהתאם לגרסה), וגרסה בכירה המצוידת במנוע בנפח 1.5 ליטרים (150 כוחות סוס).