סגור
קורקינטיים קורקינטים קורקינט חשמלי שיתופיים של  בירד ליים וינד ו ליאו תל אביב
רוכב על קורקינט חשמלי (אוראל כהן)

רק עתה מקבלים פקחי העיריות סמכות לטפל ברוכבי רכב דו גלגלי חשמלי ללא לוחית רישוי

בשבוע שעבר נכנסו לתוקף התקנות לפיהן בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים נדרשים להתקין לוחיות רישוי, אך המשרד לביטחון לאומי התפנה רק עכשיו להסדיר את סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים בעניין; כיום רק שוטרים מוסמכים לתת דוחות לרוכבים על כלים מסוג זה שהינם נטולי לוחית

שבוע חלף מאז שהתקנות החדשות נכנסו לתוקף – ובעלי הקורקינטים והאופניים החשמליים נדרשים כיום להתקנת לוחית רישוי. אך המשרד לביטחון לאומי מתפנה רק כעת לטפל באחת הבעיות המשמעותיות ביותר: היעדר הסמכות של הפקחים העירוניים לרשום דוחות לרוכבים שאין להם לוחית רישוי. כך עולה מתוכנה של טיוטת צו לייעול הפיקוח והאכיפה ברשויות המקומיות אשר הוגשה למשרד המשפטים בזמן הפצה מקוצר.
כזכור, בתחילת החודש נכנסה לתוקף התקנה הקובעת כי מי שבבעלותו קורקינט או אופניים עם מנוע חשמלי חייב בהתקנת לוחית רישוי ייעודית. גובה הקנס בשנה הראשונה, כלומר עד ספטמבר 2025, יהיה 100 שקל למי שלא יתקין את הלוחית. ואולם, נכון להיום היחידים שיכולים לאכוף את התקנה הזו הם שוטרים וזאת למרות שעיריות ברחבי הארץ כבר מצוידות כעת במערכות אכיפה נרחבות הכוללות מצלמות ואמצעי זיהוי.
על פי דברי ההסבר עליהם חתום השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, יתוקן הצו לייעול הפיקוח והאכיפה ברשויות המקומיות כך שראש רשות מקומית, באישור המועצה המקומית, יהיה רשאי להסמיך פקחים לאכוף את איסור הנהיגה ברכב לתחבורה קלה שאינו רשום, וכן לאכוף את איסור הנהיגה ברכב זה שנושא עליו לוחית זיהוי שאינה במצב תקין ונקי, או שמותקנת באופן רשלני. כלומר, אם פקח עירוני יבחין בקורקינט או אופניים שיש בהם מנוע חשמלי ואינם נושאים לוחית רישוי, הוא יוכל לרשום דו"ח, וזאת בניגוד למצב הנהוג כיום בו רק שוטר יכול לעשות זאת.
לנוכח זמן ההפצה המקוצר - עד ה-19 בספטמבר - סביר להניח שהתיקון יאושר בכנסת במהלך השבועות הקרובים.