אמריקה מתחשמלת: GM חושפת את הסילבראדו EV, קרייזלר את האיירפלואו
אמריקה מתחשמלת: GM חושפת את הסילבראדו EV, קרייזלר את האיירפלואו
יצרניות הרכב האמריקאיות חושפות את מרכולתן החשמלית בתערוכת CES. הסילבראדו EV, שמכירתו תחל בארה"ב בשנה הבאה במחיר התחלתי של כ-40 אלף דולר, מסוגל לנסוע לטווח מרשים של עד 644 ק"מ בין טעינות. AIRFLOW של קייזלר יכול לנסוע לטווח של כ-640 ק"מ בין טעינות
תערוכת CES נפתחה אתמול - ויצרניות הרכב האמריקאיות חושפות את מרכולתן החשמלית. ג'נרל מוטורס חשפה את הסילבראדו EV, גרסתו החשמלית של הסילבראדו. בכך מצטרפת GM ליצרניות כדוגמת ריוויאן ופורד שהחלו כבר במאמצי חדירה לשוק הטנדרים החשמליים.
הסילבראדו EV, שמכירתו תחל בארה"ב בשנה הבאה במחיר התחלתי של כ-40 אלף דולר, מסוגל לנסוע לטווח מרשים של עד 644 ק"מ בין טעינות באמצעות מערכת הנעה בהספק כולל של 664 כוחות סוס. מחיר הבסיס של הסילבראדו החשמלי, הוא מחיר שמתייחס לגרסאות ציי הרכב. לפי החברה, מחירו של הסילבראדו מגיע עד מעל 100 אלף דולר לגרסאות המאובזרות, מה אינו מפתיע לנוכח העובדה שבארה"ב קיימות גם לא מעט גרסאות מפוארות של טנדרים.
יש לציין כי למרות ששברולט בחרה לקרוא לטנדר שלה "סילבראדו" כדי למשוך את הקהל האמריקאי המסורתי, בדיוק כפי שעשתה פורד עם גרסתו החשמלית של ה-F 150, בפועל מדובר ברכב שאינו חולק מכלולים עם הסילבראדו אלא דווקא עם ההאמר החשמלי, שהסילבראדו EV מבוסס על גרסה מקוצרת של שלדתו.
לצד הטנדר החשמלי חושפת ג'נרל מוטורס גם גרסה חשמלית של האקווינוקס, שהיצרנית מכנה פשוט אקווינוקס EV. ג'נרל מוטורס טרם חשפה פרטים אודות המפרט הטכני של האקווינוקס והסתפקה בהודעה שמדובר ברכב שמחיר היעד שלו יהיה כ 30 אלף דולר.
לצד החשיפות החשמליות של ג'נרל מוטורס, הודיעה גם קרייזלר על הצגת מכונית קונספט (כלומר אב טיפוס) שהיצרנית מכנה AIRFLOW (איירפלואו), כשמו של דגם עבר של קרייזלר, שאגב נחשב מהפכני בגלל שהיה דגם אווירודינאמי אבל לא זכה להצלחה דווקא בגלל שנחשב מהפכני מדי עבור הציבור האמריקאי. האיירפלואו מסוגלת, לפי קרייזלר, לנסוע לטווח של כ-640 קילומטרים בין טעינות ומיועדת להמחיש כיצד תיראה החשמלית הראשונה של היצרנית שתוצג בשנת 2025, כאשר קרייזלר מתעדת להפוך למותג כל-חשמלי לקראת 2028.