טענות ביפן: טקאטה זייפה גם מבדקים של חגורות בטיחות
טענות ביפן: טקאטה זייפה גם מבדקים של חגורות בטיחות
חברת JOYSON ELECTRONICS היפנית רכשה חלק ממתקני היצור של טקאטה, בעקבות פירוקה של החברה לאחר שהיתה אחראית לאחד הריקולים הגדולים ביותר בתולדות ענף הרכב העולמי - בשל כריות האוויר הפגומות שייצרה. כעת דיווחה JOYSON כי אנשיה מצאו ראיות לזיוף של מבדקים שביצעה טקאטה גם בחגורות בטיחות
טקאטה יפן, שאחראית לאחד הריקולים הגדולים ביותר בתולדות ענף הרכב העולמי, ריקול אשר הורגש בעבר ועודנו מורגש בישראל, זייפה לכאורה גם ממצאים אשר נוגעים לחגורות בטיחות; כך מפרסמת החברה שרכשה את מתקני היצור של טקאטה.
תאגיד טקאטה היפני החל לפעול ב-1933 כיצרן טקסטיל אשר התמחה בין היתר בחוטי מצנחים. ואולם עיקר "תהילתה" של טקאטה הושגה לאחר שהיצרנית החלה לייצר כריות אוויר ב-1988, כריות אשר הגיעו בדרך זו או אחרת למכוניות של רוב יצרני הרכב בעולם. בשנת 2013 התגלה לראשונה כי כריות אוויר של טקאטה אשר מותקנות במכוניות אשר נוסעות באזורים בהם הלחות גבוהה (כמו ישראל) עשויות לספוח לחות, אשר גורמת למטען הנפץ הזעיר שבבסיס כרית האוויר לייצר פיצוץ גדול יותר מהצפוי, לפצוע קשה וגם להרוג את מי שיושב מול כרית האוויר. תעשיית הרכב העולמית הודיעה בתגובה על ריקולים לעשרות מיליוני מכוניות ברחבי העולם, וביוני 2017 נאלצה טקאטה להודיע רשמית על פשיטת רגל.
כעת מתברר שגם חברות שפשטו רגל צריכות לדעת כיצד להסתיר ממצאים: JOYSON ELECTRONICS היפנית, שרכשה חלק ממתקני היצור של טקאטה, מדווחת כי עובדי החברה גילו ראיות לזיוף של מבדקים שביצעה טקאטה בחגורות בטיחות שיצרה עבור יצרני רכב שונים. כך, כאלף בדיקות של חוזק חגורות בטיחות זויפו במפעל של טקאטה ביפן ובמפעל נוסף בפיליפינים. JOYSON, שרכשה את פסי היצור של חגורות הבטיחות במלואם, דיווחה לשלטונות יפן על הממצאים - אך החליטה לעת עתה שלא להכריז על ריקול, וזאת למרות שכבר כעת מדובר בחגורות בטיחות שמצאו את דרכן למכוניות של 12 יצרני רכב.