סגור

שנתיים לאחר המכירה לאלייד: מייסדי אוטודיל עוזבים

תומר דותן ומאיר אוחיון יסיימו בסוף יוני את ניהול רשת הטרייד אין שהקימו ומכרו תמורת כ-150 מיליון שקל לבעלים של צ'מפיון מוטורס. יוחלפון בידי גיא ברבון, שהגיעה מכלמוביל טרייד אין המתחרה

תומר דותן ומאיר אוחיון, שהקימו את רשת הטרייד־אין אוטודיל לפני 24 שנים, יעזבו אותה בסוף יוני, כשנתיים לאחר שמכרו את השליטה בה לקבוצת אלייד, שמחזיקה ביבואנית מותגי קבוצת פולקסווגן, צ'מפיון מוטורס.
מחודש יולי ינהל את הרשת עבור צ'מפיון גיא ברבון, לשעבר מנהל רשת המשומשות של קבוצת כלמוביל המתחרה, כלמוביל טרייד־אין.
דותן ואוחיון הקימו את הרשת ב־1997, והיא הפכה לאחת משתי רשתות המכוניות המשומשות הגדולות בארץ לצד טריידמוביל של משפחת דיין. לחברה 4 סניפים גדולים בירושלים, רמת גן, חיפה וראשון לציון, היא מוכרת כ-10,000 מכוניות בשנה ומשמשת גם כרשת הטרייד־אין של קבוצת סמלת, יבואנית פיאט, אלפא, ג'יפ, קרייזלר ולנצ'יה.
1 צפייה בגלריה
תומר דותן סוחר רכב מנכל אוטו דיל אוטודיל - 2008
תומר דותן סוחר רכב מנכל אוטו דיל אוטודיל - 2008
תומר דותן מייסד אוטודיל
(צילום: יריב כץ)
ב־2005 רכשה אלייד 49% ממניות הרשת, ולפני שנתיים כאמור מכרו לה את היתרה, כאשר על פי הסכם המכירה התחייבו המייסדים להמשיך ולנהל את הרשת. על פי ההערכות, קיבלו השניים במצטבר מאלייד עבור חלקם בחברה כ־150 מיליון שקל. השניים התחייבו בהסכם המכירה להמשיך לנהל את הרשת עד סוף יוני, והחליטו לעזוב בסיום ההתחייבות.
דותן ואוחיון ימשיכו בעסקיהם הפרטיים כיבואני יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אסטון מרטין, וצפויים להקים מיזמים נוספים בתחום הרכב.
אולם התצוגה של אסטון מרטין, שפועל כיום במתחם אוטודיל בבני ברק, יעבור בחודשים הקרובים להרצליה פיתוח, שם פועלים כבר אולמות התצוגה של מותגי יוקרה אחרים כמו מרצדס, לקסוס, פורשה וקאדילק. לשניים נותרו גם אחזקות נדל"ן משותפות עם אלייד.