לראשונה בארה"ב: נהג טסלה במצב "אוטופיילוט" מואשם בהריגה
לראשונה בארה"ב: נהג טסלה במצב "אוטופיילוט" מואשם בהריגה
קווין ג'ורג' עזיז עבר באור אדום כשמערכת הנהג האוטונומית הייתה פעילה, פגע במכונית אחרת והרג את שני נוסעיה במקום. ביהמ"ש בקליפורניה פסק באופן תקדימי כי מלוא האחריות במקרה של שימוש במערכת סמי אוטומטית מוטלת על הנהג
נהג במכונית טסלה שביצע תאונת דרכים קטלנית מואשם לראשונה בארה"ב באשמת הריגה, כך מדווחים אמצעי תקשורת ביבשת.
בדצמבר 2019 נסע קווין ג'ורג' עזיז במכונית הטסלה מודל S שלו כאשר מערכת האוטו פיילוט היתה פעילה - ועבר באור אדום. הטסלה פגעה במכונית אחרת והרגה את שני נוסעיה במקום. עזיז ונוסעת שהיו עמו ברכב נפצעו.
בפועל, העובדה שעזיז מואשם בהריגה היא הפעם הראשונה בה בית דין נדרש לקבוע מי אחראי במקרה בו מערכת אוטופיילוט הופעלה - וקובע כי האשמה מוטלת על כתפיו של הנהג.
קביעה זו של בית דין בקליפורניה נחשבת תקדימית, מכיוון שזוהי הפעם הראשונה בה האחריות להריגה מוטלת על כתפיו של נהג ברכב בו הופעלה מערכת נהיגה סמי אוטונומית.
יש להדגיש כי למרות שהאשמה הוטלה על ידי בית המשפט על עזיז, בפועל טסלה עצמה מעולם לא טענה אחרת: החברה מדגישה שוב ושוב כי מערכות אוטופיילוט אינן מערכות אוטונומיות לחלוטין.
היצרנית מדגישה בפרסומיה כי הנהג חייב להיות אחראי על הרכב ולהיות קשוב למתרחש בכביש. ועם זאת, במהלך השנים האחרונות התפרסמו לא מעט מקרים בהם נמצא כי מתוך ה-765 אלף מכוניות טסלה שנוסעות בכבישי ארה"ב, היו בעלים שהעריכו יתר על המידה את יכולות המערכות של טסלה ונקלעו לתאונות דרכים.
בחודשים האחרונים טסלה נמצאת תחת אש הביקורת לאחר שסדרה של סרטונים ביוטיוב הראתה כשלים במערכת האוטופיילוט והפכה ויראלית. לאחרונה גם התפרסמה מודעה על פני עמוד שלם ב"ניו יורק טיימס" תקפה את תוכנת הנהיגה האוטונומית של טסלה וכינתה אותה "התוכנה הגרועה ביותר שנמכרה אי פעם על ידי חברה בפורצ'ן 500" ומציעה 10,000 דולר – זהה למחיר של התוכנה עצמה – לאדם הראשון שיוכל למצוא "מוצר מסחרי אחר של אחת מ-500 החברות הנסחרות הגדולות ביותר שחווה כשל קריטי בכל 8 דקות".