מריח ועד בעיות קישוריות לטלפון: מה מטריד את בעלי המכוניות החדשות בארה"ב
מריח ועד בעיות קישוריות לטלפון: מה מטריד את בעלי המכוניות החדשות בארה"ב
סקר של ארגון הצרכנים J.D. Power מעלה כי בעלי מכוניות חשמליות מתלוננים יותר מבעלי מכוניות אחרות; המותג שקיבל את מספר התלונות הנמוך ביותר הוא RAM, פולסטאר זכתה לציון הגרוע ביותר
שבועיים אחרי פרסום תוצאות סקר האיכות של החטיבה הסינית של ארגון הצרכנים J.D. Power, מפרסמת החברה האם האמריקאית סקר בדיקת איכות ראשונית לגבי הצרכנים בארה"ב.
סקר בדיקת איכות ראשונית מתייחס לבעיות המתגלות במכוניות בחודשים הראשונים שלהן על הכביש. לסקר כזה יש חשיבות גבוהה; אמנם הוא לא בודק את עמידות המכונית על פני מאות אלפי קילומטרים, אבל הוא כן מתייחס לפרמטרים שאיכותם מעידה על האופן בו הרכב יתנהג בהמשך הדרך. במילים אחרות, אם הרכב יצא מהמפעל עם בעיות איכות, כנראה שבהמשך דרכו הוא יפגין בעיות נוספות.
הסקר של J.D. Power, שבו השתתפו מעל 99 אלף בעלי רכבים בארה"ב שקיבלו את מכוניתם השנה, מעניין מכיוון שהוא כולל דגמים המצוידים במנועי דיזל, בנזין וחשמל וגם רכבי פלאג אין הייבריד. מהנתונים שמציג הארגון עולה כי לבעלי מכוניות חשמליות הנוסעים בכבישי ארה"ב יש הרבה יותר תלונות מבעלי המכוניות האחרות.
בדומה לסקר הסיני, גם הסקר האמריקאי מבוסס על חישוב לפי מספר תלונות ל-100 מכוניות. ממוצע התלונות ברכבי דיזל ובנזין הוא 180. לעומת זאת ברכב חשמלי ורכבי פלאג אין הייבריד ממוצע התלונות הוא 266.
לדברי פרנק הנלי, דירקטור ב-J.D. Power, "אין הפתעה בכך שהצגת טכנולוגיה חדשה מאתגרת את יצרני הרכב בשמירה על איכות המוצר. עם זאת, התעשייה יכולה להתנחם בכך שבעיות מסוימות כמו זיהוי קולי ומצלמות חניה נראות כעת פחות מטרידות משנראו ללקוחות לפני שנה".
לפי נתוני הסקר, הבעיות שהכי מטרידות את הלקוחות שרכשו מכונית חדשה הן תסכול משלל התרעות ואזהרות אלקטרוניות, בעיות קישוריות לטלפונים, בעיות הקשורות במערכות המולטימדיה ובמפתיע: ריח.
לפי J.D. Power ארה"ב, ממוצע התלונות של בעלי הרכב בארה"ב עומד על 195 תלונות ל-100 מכוניות.
מהסקר עולה שהמותג שקיבל את מספר התלונות הנמוך ביותר הוא RAM - זרוע הטנדרים של סטלאנטיס (המשווקים גם בישראל) עם 149 תלונות ל-100 רכבים. לשברולט יש 160 תלונות, וליונדאי שבמקום השלישי - 162 תלונות. אחריה קיה עם 163 תלונות ל-100 רכבים ובמקום החמישי ביואיק עם 164 תלונות.
לניסאן יש 166 תלונות, ופורשה הגיעה למקום השביעי עם 172 תלונות ל-100 רכבים. לקסוס, בדרך כלל סמן ימני לאיכות, כבר לא ראשונה, והגיעה למקום השמיני עם 174 תלונות. במקום התשיעי נמצאת פורד עם 179 תלונות, ואת העשירייה הפותחת סוגרת הונדה היפנית עם 181 תלונות ל-100 רכבים.
בצידה השני של הטבלה, של הציונים הגרועים, שולטות יצרניות הרכב החשמלי: פולסטאר קיבלה את הציון הנמוך ביותר עם 316 תלונות לכל 100 מכוניות שנמסרו ללקוחות ב-2024. דודג' ארה"ב (שאינה מייצרת חשמליות לעת עתה) קיבלה 301 תלונות לכל 100 מכוניות. במקום השלישי מהסוף נמצאות גם ריוויאן שמכוניותיה אינן משווקות בישראל, וגם טסלה, עם 266 תלונות של לקוחות לכל 100 מכוניות.
את המקומות הנמוכים בסקר האיכות תופסים גם מותגי יוקרה: וולוו במקום הרביעי מהסוף עם 242 תלונות לכל 100 מכוניות, ואאודי במקום החמישי מהסוף עם 242 תלונות לכל 100 מכוניות.