בלעדיהדגמים המדוברים בשוק הרכב כבר בישראל, אבל מעלים אבק בנמלים
בלעדי
הדגמים המדוברים בשוק הרכב כבר בישראל, אבל מעלים אבק בנמלים
מועד ההשקה של מכוניות חשמליות שלהן ציפו זמן רב, כמו - SEAL של BYD ו-XPENG 7P, נדחה בשל המצב לזמן לא ידוע. יבואני הרכב יצטרכו בשש אחרי המלחמה להיפטר מכ-80 אלף כלי רכב חדשים המוחזקים כעת בשטחי אחסנה של נמלי ישראל
להיטי המכירות הבאים של יבואני הרכב, שהציבור בישראל חיכה להם בכיליון עיניים, עומדים כעת כאבן שאין לה הופכין בנמלים אחרי שיבואני הרכב דחו את ההשקות למועדים לא ידועים בעקבות המלחמה. כך, מבדיקת "כלכליסט" שנערכה בנמלים עולה כי המכוניות החשמליות החדשות שיבואני הרכב ציפו להשיק לציבור בישראל בחודשים נובמבר-דצמבר כבר הגיעו לישראל, אך לא הושקו באופן רשמי.
בבדיקה עולה כי אחד הדגמים החשמליים המדוברים ביותר המיועדים להגיע לישראל – ה SEAL של BYD כבר נמצא בישראל אך אינו מושק: בתמונות מרציפי נמל חיפה אשר קולטים מכוניות מסין ניתן כבר להבחין במכוניות BYD SEAL ראשונות שממתינות בנמל. באופן מעניין, חלק מהן עדיין נושאות כיתובים בסינית על ישבנן. עוד רואים, כי ה SEAL מקבילה בגודלה לטסלה 3 – אך לעת עתה מועד השקתה אינו ידוע.
בשטחי אחסנה סמוכים ניתן להבחין במכוניות של XPENG הסינית -עוד מותג שהשקה גרנדיוזית תוכננה עבורו והיתה אמורה לצאת לפועל כבר לפני מספר שבועות, אך נדחתה למועד לא ידוע. קבוצת קרסו כבר רשמה מכוניות ראשונות בישראל לצורך רישוי, אך הדגם לא הושק. וכך בנמל ממתינה קבוצה של עשרות מכוניות XPENG חשופות לגשם ולשמש. בין המכוניות בהן ניתן להבחין חונות בנמל מספר מכוניות XPENG 7P שעדיין עוטות את שכבות ניילון ההגנה הלבן, למרות שאלה ככל הנראה חונות בנמל לא מעט זמן. לצידן חונות גם G9, רכב הכביש שטח הבכיר של XPENG שכפי שניתן לראות בתמונות- משתרע על אורך משמעותי של כמעט חמישה מטרים. כפי שניתן להבחין בתמונות, גם רכב הכביש שטח היוקרתי שיושק ככל הנראה במחיר של מעל 300 אלף שקל עוטה כבר שכבת אבק עבה.
בהקשר זה יוזכר: בינואר הקרוב יעלה מס הקניה על הרכבים החשמליים מ 20% ל 35%. לעת עתה לא ברור עדיין מה יהיה מחירם של הדגמים החשמליים לאחר עליית המס, אך ככל הנראה יבואני הרכב יהיו חייבים לפצוח בשנה הבאה בשורה של מבצעים כדי להיפטר מכ-80 אלף מכוניות חדשות שמוחזקות כעת בנמלי ישראל.