סגור
העיתון הדיגיטלי
12.03.25
קבוצת קרסו רנו ניסאן
קבוצת קרסו מוטורוס יבואנית רנו וניסאן (צילום: תומר הדר)
פרסום ראשון

קבוצת קרסו בדרך להשתלט על יבואנית האופנועים מטרו במאות מיליוני שקלים

הקבוצה, שמחזיקה כיום בשליש ממניות החברה, מקיימת מגעים לרכישת יתרת המניות מהשותפים גדי אבירם וחן למדן. העסקה מגיעה לאחר שמטרו מכרה את פעילות דונגפנג לדלק מוטורס. מטרו, שמייבאת את ימאהה וקווסאקי, מובילה את שוק האופנועים עם נתח של 43% אשתקד. העסקה תלויה באישור הממונה על התחרות

קבוצת קרסו, יבואנית רנו, ניסאן,צ'רי ואקספנג מקיימת מגעים להשתלטות על יבואנית האופנועים מטרו, כך נודע ל"כלכליסט". כיום קבוצת קרסו מחזיקה בשליש ממניות מטרו, ואילו גדי אבירם וחן למדן מחזיקים ביתר המניות. במסגרת העסקה ששוויה מוערך במאות מיליוני שקלים צפויה קבוצת קרסו לרכוש את חלקם של למדן ואבירם.
מטרו עצמה נחשבת לאחת מיבואניות האופנועים הוותיקות בישראל. כיום מטרו מחזיקה בין היתר בזיכיון השיווק של ימאהה, קווסאקי, SYM ויצרני דו גלגלי נוספים.

רק מה שמעניין - הצטרפו לערוץ כלכליסט בטלגרם

מטרו עצמה החלה את דרכה בשנות ה־80 ביבוא של אופנועי דרבי הספרדית. בשנת 1986 מטרו קיבלה גם את זיכון הייבוא של קטנועי סאן יאנג ודיאלים, ואילו ב־1994 היא קיבלה את זיכיון היבוא של יצרנית אופנועים יפנית ראשונה: קווסאקי. בשנת 2000 קיבלה מטרו גם את זיכיון היבוא של יצרנית האופנועים ימאהה - אז רכשו למדן ואבירם את החברה.
לפני כשנתיים נכנסה מטרו לראשונה לתחום הרכב הארבע-גלגלי לאחר שקיבלה את זיכיון היבוא של דונגפנג הסינית. החברה ייבאה ארצה את המכוניות של חטיבת היוקרה של דונגפנג- וויה במשך כשנתיים, ועם הגיעו של הדגם העממי של דונגפנג- ה"בוקס" - נמכרה פעילותה של דונגפנג לדלק מוטורס.
העסקה תלויה באישור הממונה על התחרות ובפועל תקנה לקבוצת קרסו דריסת רגל משמעותית בשוק הדו־גלגלי - שוק הצפוי להתפתח בשנים הקרובות לנוכח הגודש בכבישי ישראל והצורך בפתרונות דו־גלגליים.
בשנה שעברה נמסרו בישראל 20,270 כלי רכב דו־גלגליים - עלייה של 2.4% ביחס לשנת 2023. מטרו היתה אשתקד מובילת השוק עם 8,752 מסירות (43% מהשוק). חברת מאיר (הונדה) היתה במקום השני בשוק הדו־גלגלי עם 4,198 מסירות, ואילו עופר אבניר (קימקו, סוזוקי) היתה במקום השלישי עם 3,507 מסירות.