זה היה מהיר: ג'ילי הסינית רוצה להיות ריביאן
זה היה מהיר: ג'ילי הסינית רוצה להיות ריביאן
יצרנית הטנדרים החשמליים האמריקאית Rivian נכנסה השבוע בסערה לנאסד"ק, ושווי השוק שלה עקף את זה של פורד וג'נרל מוטורס. כעת, לפי דיווחים בסין, היצרנית המקומית ג'ילי נערכת להצגת מותג טנדרים משלה - עם דגש על חשמליים
בתקופה שבה ריביאן (Rivian) רק הציגה רכב ראשון מתוצרתה וכבר הגיעה לשווי גבוה מזה של ג'נרל מוטורס ופורד, מדובר בשאלה של זמן בלבד עד שהמתחרים ישימו לב.
מטבע הדברים למתחרים מערביים של ריביאן, יצרנית הטנדרים החשמליים האמריקאית, ייקחו עוד כמה שנים לעכל את התופעה, לתכנן טנדר חשמלי ולהוציא אותו לפועל. אבל כפי שהוכח בשנים האחרונות, תעשיית הרכב הסינית מוכנה כבר עם פתרונות משלה.
לפי דיווחים בסין, יצרנית הרכב הסינית ג'ילי, ששיווק מכוניות מתוצרתה החל בישראל החודש, כבר נערכת להצגת מותג טנדרים משלה, כאשר עיקר הדגש יהיה על טנדרים חשמליים.
שלא במפתיע, לפי הצהרותיה של ג'ילי, המתחרה שנמצאת על הכוונת של יצרנית הרכב הסינית היא ריביאן. בפועל הצלחתה של ריביאן אמורה בהחלט לגרום ליצרני הרכב הסינים לשים לב: לג'ילי וליצרני רכב אחרים כדוגמת Nio יש טכנולוגיה חשמלית מוכחת שמאפשרת להם לשווק מכוניות במערב. יצרני רכב כדוגמת Nio כבר ניצלו את היתרון הטכנולוגי גם לצורך גיוס הון.
כמו כן, בניגוד ליצרני רכב רבים, לג'ילי כבר יש בחלק ממוצריה תקינה מערבית - כלומר הם מותרים לשיווק בשווקים מערביים. עם זאת, ג'ילי עצמה אינה משווקת מוצרים בארצות הברית, וטנדר חשמלי עשוי להקל על חדירה לשוק האמריקאי.
בשנים האחרונות הרחיבה ג'ילי משמעותית את היצע המותגים תחת מטריית החברה-האם - עם הצגת מותג היוקרה זיקר והצגת מכוניות lynk&co, ששיווקן בישראל אמור להתחיל בשנה הבאה. אבל לפי הפרסומים בסין, הטנדר החשמלי של ג'ילי ישווק תחת חטיבת הרכב המסחרי של היצרנית, וככל הנראה תחת שם מותג נפרד מג'ילי. זאת כדי לייצר, בדומה לריביאן, מותג חדש לחלוטין עם יכולת גיוס הון עבור היצרנית.