מאסק: מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה של טסלה תתייקר ב-25% ל-15 אלף דולר
מאסק: מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה של טסלה תתייקר ב-25% ל-15 אלף דולר
מנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות הכריז כי המחיר הנוכחי, 12 אלף דולר, יישמר למי שירכוש מכונית לפני 5 בספטמבר. מההודעה לא היה ברור אם הכוונה גם להעלות את המחיר של מנוי למערכת, שעומד כעת על 199 דולר בחודש
"לאחר ההשקה הנרחבת של גרסת הבטא, מחיר המערכת יעלה בצפון אמריקה ב-5 בספטמבר ל-15 אלף דולר", כתב מאסק, המכהן כמנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות, בטוויטר, והוסיף כי הפצת הגרסה צפויה להתרחב בשבועות הקרובים. "המודל הזה הוא צעד גדול קדימה", הוסיף.
עם זאת, מאסק ציין כי המחיר הנוכחי של 12 אלף דולר יישמר למי שירכוש מכוניות לפני 5 בספטמבר. מההודעה לא היה ברור אם בחברה מתכוונים להעלות את מחיר המנוי למערכת, שעומד כעת על 199 דולר בחודש.
מחיר המערכת עלה בקביעות בשנים האחרונות. בעת ההשקה ב-2019 עמד על 5,000 דולר, שזינק בתוך שנה ל-10 אלף דולר, ול-12 אלף דולר בספטמבר האחרון. מחירו של הדגם הכי פחות יקר של טסלה, מודל 3, מתחיל בסביבות 47 אלף דולר, בעוד מחיר מודל Y מתחיל ב-66 אלף דולר.
על אף השם המבטיח, המערכת לנהיגה אוטונומית לא מאפשרת נהיגה אוטונומית מוחלטת, ובטסלה מוסיפים אזהרה לנהגים לשמור על ערנות ועל הידיים על ההגה גם כשהמערכת מופעלת. מוקדם יותר החודש משרד התחבורה בקליפורניה האשים את טסלה בפרסום שגוי בכל הקשור לקידום המערכת ומאפיינים אחרים של נהיגה אוטומטית. מכוניות המותג גם "כיכבו" בדו"ח של מינהל הבטיחות בדרכים האמריקאי בנוגע לתאונות שבהן היו מעורבים מאפיינים אוטומטיים בנהיגה. טסלה ייצגה 70% מבין כ-400 תאונות עליהן דווח לאורך 11 חודשים. עם זאת, הרגולטורים ציינו שאין מספיק מידע כדי להגיע למסקנות, והדגישו כי ימשיכו לחקור את הנושא.