חשמלית נוספת בישראל: שיווק קיה נירו EV מתחיל באיחור ניכר
חשמלית נוספת בישראל: שיווק קיה נירו EV מתחיל באיחור ניכר
המכונית שכבר הוצגה בעולם לפני שלוש שנים, מצוידת במנוע שמפיק 204 כוחות סוס ובסוללה שמאפשרת נסיעה ל-455 ק"מ. המחיר - 180 אלף שקל
טלקאר, יבואנית קיה, משיקה בישראל את גרסתה החשמלית של קיה נירו. הנירו החשמלית נחשבת למכונית וותיקה בעולם והוצגה רשמית לפני מעל שלוש שנים - ומשווקת בעולם זה מספר שנים בגרסה היברידית, בגרסת פלאג אין הייבריד וגם בגרסה החשמלית, בדיוק כמו יונדאי איוניק שהנירו חולקת עמה מכלולים רבים.
השקתה של הנירו החשמלית בישראל מתבצעת ימים ספורים לאחר השקת יונדאי איוניק 5. בדומה לחלק ניכר מדגמי קונצרן יונדאי קיה, גם ליונדאי איוניק 5 יש "אחות" של קיה, ה-EV6 שחולקת מכלולים עם האיוניק 5 ומיועדת להגיע ארצה במהלך החודשים הקרובים.
לפי נתוני קיה, הנירו החשמלית מצוידת במנוע שמפיק 204 כוחות סוס ו-40.3 קילוגרם למטר (קג"מ) ובסוללה אשר מאפשרת נסיעה לטווח מרבי רשמי של 455 קילומטרים. מפרט האבזור כולל מספר אביזרים שאינם מוצעים בקיה נירו היברידית רגילה, כגון מושב נהג חשמלי וטעינה אלחוטית לטלפון. מחירה של הנירו החשמלית הוא 180 אלף שקל.