סגור

קיה חושפת את הספורטאז' החדש, טסלה ישראל ביטלה את הפלייד פלוס

הדור החמישי של הספורטאז' הקוריאנית חולק מכלולים עם יונדאי טוסון החדש, בגרסה שונה מזו המיועדת לארה"ב; טסלה מודל S ברמת הגימור פלייד פלוס הוסרה מהאתר בישראל ובכך מצטמצמת רשימת הדגמים לשניים בלבד

קיה הקוריאנית חושפת באופן רשמי את הספורטאז' החדש. בדומה לרכבי כביש שטח רבים אחרים, גם השם "ספורטאז'" הופיע בפעם הראשונה על רכב שטח קשוח, כזה שצויד בהילוכי כוח ושלדת סולם - אבל עם השנים הפך לרכב כביש-שטח.
הספורטאז' החדש שייך לדור החמישי מאז הצגתו של הדגם המקורי בשנות התשעים, חולק מכלולים עם יונדאי טוסון החדש ומיועד, בדומה לטוסון שכבר משווק בארץ, להגיע גם לישראל.
3 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז' 2022 מבפנים
קיה ספורטאז' 2022 מבפנים
קיה ספורטאז' 2022 מבפנים
(קיה)
נקודה מעניינת שעליה מצהירה קיה נוגעת לשווקי היעד: אירופה וארה"ב. לפי קיה, הספורטאז' החדש ישווק באירופה בגרסה שונה במידה מסוימת מן הגרסה האמריקאית. יצוין כי הספורטאז' מגיע לישראל בדרך כלל בגרסה האירופית (שגם מיוצרת באירופה) אך טלקאר יבואנית קיה נוהגת לייבא ארצה גם מכוניות בתקינה האמריקאית.

3 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז' 2022
קיה ספורטאז' 2022
קיה ספורטאז' 2022
(קיה)

לצד תמונות ראשונות של העיצוב החיצוני, חושפת קיה גם מידע אודות חלקו הפנימי של הספורטאז' החדש, אשר יכלול את צג המגע הבלתי נמנע בקטגוריה של רכבי הכביש שטח ומה שקיה מגדירה כ"פתחי איוורור מעוצבים".
חדשות נוספות בענף הרכב בישראל: טסלה מצמצמת את רשימת הדגמים
יממה אחת בלבד מאז הצהיר אלון מאסק שבכוונתו לא לייצר את טסלה מודל S ברמת הגימור PLAID+, ובטסלה ישראל כבר מיהרו להסיר את הדגם מהרשימה באתר.

3 צפייה בגלריה
אילון מאסק אלון מאסק מייסד מנכ"ל טסלה
אילון מאסק אלון מאסק מייסד מנכ"ל טסלה
אלון מאסק, מנכ"ל טסלה
(צילום: גטי )
בכך מצטמצם היצע גרסאותיה של טסלה מודל S לשתי גרסאות בלבד: ה-LONG RANGE וגרסת ה-PLAID. עד אתמול עוד הופיעה באתר טסלה ישראל האפשרות להזמין מראש את גרסת ה-PLAID+ תמורת 594,990 שקל, כאשר מועד ההזמנה והאספקה המשוער היה שנת 2022.
כלומר, ישראלים טרם רכשו את ה-PLAID+ כי הדבר לא התאפשר עד 2022, אך גורמים בחברה מעדכנים כי לקוחות ביקשו להירשם מראש לרכישת "טסלת העל". אם הישראלים היו יכולים לרכוש את טסלה מודל S ברמת PLAID+, הם היו זוכים לקבל מכונית אשר מזנקת ל-100 קילומטרים לשעה תוך פחות משתי שניות ומשייטת ב-300 קילומטרים לשעה, כל זאת על פני טווח תאורטי של מעל 800 קילומטרים.