בלעדיסימני האטה: ירידה של 7% בשוק המשומשות ב-2022
בלעדי
סימני האטה: ירידה של 7% בשוק המשומשות ב-2022
נתוני משרד התחבורה מצביעים על העמקת מגמת ההאטה, שהחלה במחצית השנה עם התגברות החשש ממיתון, עם 1,107,019 עסקאות מכירת רכב משומש. זאת למרות ש-2021 הייתה שנת שיא
לאחר שבשנת 2021 נרשם שיא של עסקאות בשוק המשומשות בישראל, שנת 2022 מצביעה על מגמת האטה, כך עולה מנתונים של משרד התחבורה שמסכמים את היקף העברות הבעלות לרכבים אשר בוצעו בשנת 2022.
הסקירה של משרד התחבורה אינה מתייחסת לארבעת הימים האחרונים אשר נותרו עד סוף השנה הנוכחית, אולם מספר העסקאות אשר מבוצע בימים האחרונים של כל שנה הוא בדרך כלל זעום - זאת לנוכח העובדה שהלקוחות מחכים לפרסומו של מחירון רכב חדש.
נתוני משרד התחבורה כוללים גם עסקאות "יד ראשונה אפס קילומטר"- מכוניות שנמכרות חדשות לחברות ליסינג, שמוכרות את המכוניות ללקוחות בעודן חדשות. אולם שנת 2022 נחשבה לשנה חלשה יחסית בענף, בגלל שמשווקי המכוניות הללו העלו את מחיריהן ובגלל שההיצע היה דל לאור נטיית יבואני הרכב להעדיף למכור ללקוחות פרטיים.
מנתוני משרד התחבורה עולה שבשנת 2022 (בניכוי ארבעת ימי השנה האחרונים) בוצעו 1,107,019 עסקאות מכירת רכב משומש - ירידה של 7% ביחס ל-1,190,456 עסקאות למכירת רכב משומש שבוצעו בשנת 2021. ככלל, שנת 2021 היתה שנת שיא לענף המשומשות בישראל. בשנת 2020 - שנת הקורונה - בוצעו בישראל 1,059,766 עסקאות מכירת רכב משומש ואילו בשנת 2019 בוצעו בישראל 1,062,785 עסקאות מכירת רכב משומש.
הירידה שחלה השנה בשוק המשומשות אינה מפתיעה: מדובר במגמת ירידה שהחלה בשלהי המחצית השניה של השנה הנוכחית ו"תפסה תאוצה" במהלך החודשיים האחרונים עם עליית הריבית ועם התגברות החשש ממיתון.