עוד יצרנית רכב סיני קרסה: הפעם זו ג'יו-יה, שהוקמה על ידי ג'ילי ובאידו
עוד יצרנית רכב סיני קרסה: הפעם זו ג'יו-יה, שהוקמה על ידי ג'ילי ובאידו
לפי דיווחים בסין, היצרנית פיטרה עובדים במספר מחלקות והודיעה על הקפאת הזכויות הסוציאליות של הנותרים; עוד פורסם כי היא חייבת לג'ילי 200 מיליון דולר עבור חלפים ועלויות מו"פ
עוד חברת רכב סיני קרסה: לפי דיווחים בסין, הפעם מדובר בג'יו-יה (Jiuye), שהוקמה על ידי שתי ענקיות תעשייה - ג'ילי ובאידו. יש לציין כי לדבר לא תהיה השפעה על יבוא מכוניות ג'ילי לישראל.
לפי הדיווחים האחרונים מסין, בסוף השבוע פיטרה היצרנית עובדים במספר מחלקות והודיעה על הקפאה של זכויותיהם הסוציאליות של היתר.
יצוין כי בדומה למספר גדל והולך של יצרני רכב סינים, כמו Neta ו-Dayun, שמפזרים הבטחות על יציבותו של
הארגון אך ימים ספורים לאחר מכן כבר מודיעים על פיטורים - גם במקרה זה לפני שבועיים בלבד פרסמה היצרנית הודעה רשמית לפיה "החברה פועלת באופן רגיל וכל המידע הרשמי מועבר דרך הערוצים הרשמיים. השמועות אודות פיטורים הן שמועות בלבד".
אולם אתמול (ו') כבר הופיעו דיווחים בתקשורת הסינית לפיהם עובדי החברה פשטו על משרדיה כדי לנסות ולקחת ציוד משרדי ומחשבים כדי לנסות לפצות את עצמם על המשכורות והפיצויים שלא יגיעו. לפי דיווחים בסין, היצרנית מכרה כ-14 אלף מכוניות במדינה השנה, וזאת ב-130 סוכנויות.
בניגוד ללא מעט יצרני רכב סינים שקרסו לאחרונה, ג'יו-יה היא יצרנית מסוג אחר, ויש לה "גב" חזק לאחר שהוקמה כאמור על ידי שתי ענקיות סיניות - ג'ילי (45%) ובאידו (55%) שהשקיעו בה שבעה מיליארד דולר לפני כשלוש שנים. במקור היצרנית נקראה Jidu ושנה מאוחר יותר שונה שמה.
לפי פרסומים בסין, בתחילת השנה התגלה כי היצרנית חייבת לג'ילי מעל 200 מיליון דולר עבור חלפים ועלויות מחקר ופיתוח ושלמעשה ג'ילי עצרה את ייצור הרכבים על ידי ג'יו-יה עוד בחודש שעבר. בתגובה, לפי פרסומים בסין, בעלי מכוניות של היצרנית מנסים כעת למכור אותן בכל מחיר מכיוון שהתמיכה הטכנית לרכבים כבר אינה קיימת. משמע שבקרוב הם לא יוכלו יותר לקבל עדכוני OTA (כלומר עדכונים מהאוויר) ומערכות הבטיחות שלהם יחדלו מפעולה.