המחווה של מרצדס למעצב המנוח: חשיפת רכב השטח העתידי של עשירי העולם
המחווה של מרצדס למעצב המנוח: חשיפת רכב השטח העתידי של עשירי העולם
חטיבת היוקרה של מרצדס בנץ חשפה השבוע את "פרויקט מייבאך", רכב השטח העתידי של הטייקונים. הרכב הוצג כמחווה למעצב העל המנוח וירג'יל אבלו, מי שהיה אחד התורמים העיקריים לעיצובו של הרכב, והלך לעולמו השבוע בגיל 41
מייבאך, חטיבת היוקרה של מרצדס בנץ, חשפה השבוע את מה שאמור להיות רכב השטח האולטימטיבי לעשירי העולם: חשמלי, בעל יכולת שטח בלתי מבוטלת, מהיר בכביש וחזק בשטח. אבל מאחורי רכב התצוגה החדש של מרצדס, אשר אמור ביום מן הימים להפוך כנראה לרכב בייצור סדרתי, מסתתר סיפור טראגי.
כך, השבוע חשפה מרצדס בנץ במיאמי את "פרויקט מייבאך", רכב תצוגה אשר מיועד להמחיש כיצד ייראה בעתיד רכב השטח של המותג. מרצדס בנץ לא חשפה פרטים רבים על רכב התצוגה שפיתוחו החל כבר בשנה שעברה, אך כן הודיעה שמערכת ההנעה של המייבאך עושה שימוש בתאים סולאריים כדי להגדיל את טווח הנסיעה.
אורכו של המייבאך הוא לא פחות משישה מטרים, כלומר יותר מרוב רכבי השטח העממיים המשווקים בעולם - או כפי שמרצדס תיארה את המימדים: "גדולים באופן עוצר נשימה". העיצוב מזכיר את מכוניות הפאר של מרצדס בנץ משנות השלושים, עם טוויסט מודרני.
המייבאך הוצג דווקא השבוע בעקבות פטירתו בטרם עת של וירג'יל אבלו, מי שהוגדר כאחד המעצבים המשפיעים בדורו. אבלו שנפטר השבוע בגיל 41 היה אחד התורמים לעיקריים לעיצובו של רכב השטח החדש של מייבאך, ומרצדס בנץ מדגישה כי ההחלטה להציג את המייבאך השבוע נועדה לכבד את זכרו.
מייבאך עצמה ידעה לא מעט עליות ומורדות במהלך שנותיה: היא נוסדה על ידי וילהלם מייבאך, מנהל טכני בכיר במרצדס בנץ, תחת השם הלא ידידותי "לופטפארצוג מוטורן באו" (בפשטות - חברה לייצור מנועי מטוסים). לאחר מכן, שונה שם החברה ל"מייבאך מוטורן באו" (כלומר, חברת ייצור המנועים של מייבאך).
עד שנת 1940 מייבאך ייצרה מכוניות פאר, אבל מאז ומתמיד היא התמקדה בייצור מנועים. מייבאך עצמה המשיכה בייצור מנועי טנקים במהלך מלחמת העולם השנייה, כמובן עבור הצד שהפסיד, והמשיכה בייצור מנועים גם לאחר המלחמה עד רכישתה על ידי מרצדס בנץ בשנת 1960 והטמעתה בחברה, בדומה לחטיבות נוספות כדוגמת AMG שהחלה את דרכה מחוץ למרצדס כיצרנית עצמאית שהשביחה דגמי מרצדס- ולבסוף נרכשה על ידי מרצדס בנץ.
מכונית הפאר הראשונה של מייבאך הוצגה בשנת 1997 במטרה להתחרות ברולס רויס ובנטלי, אך קניבליזציה של מכירות ממרצדס בנץ עצמה וחוסר יכולת למתג את מייבאך כחלופה אמיתית לרולס רויס הביאו להכרזה של מרצדס בנץ על חיסול מייבאך כמותג עצמאי בשנת 2011.
אבל מייבאך לא מתה: בשנת 2015 החלה מרצדס בנץ לשווק גרסאות סופר-מפוארות של מרצדס S קלאס, כשהן נושאות את שמה של מאיבאך כרמת הגימור המפוארת ביותר.