ברזיל: "פועלי BYD הסינים במדינה מוחזקים בתנאים דמויי עבדות"
ברזיל: "פועלי BYD הסינים במדינה מוחזקים בתנאים דמויי עבדות"
הרשויות במדינה הדרום אמריקאית ביצעו ביקורת באתר חברת הרכב הסינית המוקם בבאהייה ומסרו שאיתרו 163 עובדים המצויים במצב זה; החברה הקבלנית שמעסיקה אותם: הטענות נובעות מתרגום שגוי ומהבדלים תרבותיים
קבוצת ג'ינג'יאנג (Jinjiang), שנחשבת לקבלנית מרכזית עבור יצרנית הרכב הסינית BYD, הכחישה אתמול (ו') את טענות הרשויות בברזיל לפיהן עובדיה במדינה הם "משועבדים". לדבריה, הטענות אינן עולות בקנה אחד עם העובדות, ונובעות מתרגום שגוי ומהבדלים תרבותיים.
לפי CNN, רשויות העבודה בברזיל מסרו שלשום שאיתרו 163 עובדים בעלי אזרחות סינית "שמצויים בתנאים דמויי עבדות" באתר של BYD במדינת באהייה הברזילאית. בין היתר נטען כי החברה שמעסיקה אותם מחזיקה בדרכוניהם. BYD מסרה אז בתגובה שניתקה את קשריה עם החברה הקבלנית שהעסיקה את העובדים, ושהיא משתפת פעולה עם הרשויות.
"תיוגם השגוי כ'משועבדים' גרם לעובדים שלנו לחוש מושפלים וחסרי זכויות אדם, ופגעו ברגשות העם הסיני. חתמנו על מכתב משותף שמביע את רגשותינו", כך מסרה ג'ינג'יאנג בפלטפורמת המדיה החברתית ווייבו. עוד נטען כי השאלות ששאלו מפקחי העבודה את הפועלים הסינים היו "מגמתיות".
הודעת החברה זכתה לשיתוף של לי יונפיי, מנהל המיתוג ויחסי הציבור של BYD. הוא האשים "גורמים זרים" וחלקים מהתקשורת הסינית ב"השמצה מכוונת של מותגים סיניים ושל המדינה, וערעור היחסים בין סין לברזיל".
באתר הבנייה המדובר נבנה מפעל שאמור לייצר 150 אלף כלי רכב של BYD בשנה. ברזיל היא השוק הגדול ביותר של BYD מחוץ לסין, והייצור במפעל היה מתוכנן להתחיל בשלהי 2024 או תחילת 2025. ברזיל צפויה להעלות את מכסיה על כלי רכב חשמליים מ-18% כיום ל-35% ביולי 2026.