משבר ביצרנית NETA: עצרה את פעילות הייצור בסין
משבר ביצרנית NETA: עצרה את פעילות הייצור בסין
על רקע קשיים כלכליים: יצרנית הרכב החשמלי, המיובאת לישראל על ידי אוטו חן, הפסיקה את הייצור במפעליה וקיצצה במשכורות העובדים. יו"ר החברה הודה לאחרונה כי אינו יכול להתחייב להמשך קיום החברה בשנים הקרובות
יצרנית הרכב הסינית NETA שזיכיון השיווק שלה בישראל נמצא בידי אוטו חן מקבוצת בליליוס עצרה אתמול את ייצור המכוניות במפעלי היצרן בסין – כך מדווחים מספר אמצעי תקשורת במדינה. כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט" רק לאחרונה ציין יו"ר היצרנית כי הוא "לא יכול להתחייב" שהיצרנית תמשיך להתקיים בשלוש עד חמש השנים הבאות.
בכך עשויה NETA להצטרף לשורה הולכת ומתארכת של יצרני רכב סינים שכבר הודיעו על הפסקת פעילותם – מ WELTMEISTER שזיכיון היבוא שלה עודנו נמצא בידי EV MOTORS ועד HIPHI שאינה מיוצגת בישראל.
לפי הפרסומים, מפעל NETA בז'יג'אנג הפסיק לפעול השבוע והמשכורות לעובדים נפגעו (לא ברור האם היצרנית הפסיקה לשלם, או שהמשכורות צומצמו). במקביל, נשיא החברה הקפיא את כל פעילותו ברשתות החברתיות, בהן נהג לעדכן על מהלכים של היצרנית.
NETA מכרה מינואר ועד סוף ספטמבר 53,853 מכוניות. נתון זה ממקם את היצרנית במקום בעייתי: כיום בשוק הרכב הסיני קיימת תחרות חסרת תקדים בין היצרנים, המתבטאת בין היתר בהנחות רחבות היקף. בתחזית שפרסמה לאחרונה ALIXPARTNERS מתוך 137 יצרני רכב סינים אשר פעילים כיום, בעתיד פחות מ 20 ישרדו.