בלעדיקרסו הפסיקה לשווק את ניסאן ליף החשמלית בישראל
בלעדי
קרסו הפסיקה לשווק את ניסאן ליף החשמלית בישראל
המכונית החלה לפני שנתיים את מהפכת הרכב החשמלי החל בארץ. עתה ניסאן נותרה רק עם דגם חשמלי אחד בישראל: הרכב המסחרי ניסאן NV200
קבוצת קרסו, יבואנית ניסאן, הפסיקה לשווק את ניסאן ליף החשמלית בישראל, שנתיים בדיוק לאחר ששיווק הדור הנוכחי של המכונית שהחלה את מהפכת הרכב החשמלי החל בארץ. כך נודע לכלכליסט.
בעת האחרונה הוסרה הליף מאתר ניסאן ישראל ובסוכנויות ניסאן מציינים כי מלאי המכוניות אזל והליף אינה משווקת כעת בארץ. יש להדגיש כי ניסאן העולמית לא הפסיקה לייצר את הליף והדגם לא בוטל.
ניסאן ליף נחשבת לאחד הדגמים החשמליים הבולטים ביותר בעשור הקודם, ולדגם שהחל כאמור את מהפכת הרכב החשמלי בעולם. הדור הראשון של ניסאן ליף נחשב בשעתו לפורץ דרך, כאשר רוב יצרני הרכב הגדולים בעולם לא הציעו כלל מכוניות בעלות מנועים חשמליים.
הדור הנוכחי של ניסאן ליף הגיע לישראל בדיוק לפני שנתיים עם טווח נסיעה של מעל 250 ק"מ ובמחיר של 165 אלף שקל.
הפסקת שיווק הליף מותירה את ניסאן, יצרנית שנחשבה ל"מלכת החשמליות" בעשור הקודם עם דגם חשמלי אחד בלבד בישראל: ניסאן NV200, שהיא רכב מסחרי.
ניסאן העולמית הציגה באחרונה דגם חשמלי חדש - ניסאן אריה (ARIYA), רכב כביש שטח חשמלי ובמקביל פורסמו בעולם ידיעות על הוזלות מחיר של הליף בסוכנויות של ניסאן ברחבי העולם, לקראת בואה של ה-ARIYA הנועזת והאופנתית, כדי שהיא לא תגזול מכירות מן הליף השמרנית.
הפסקת שיווקה של המכונית שהחלה את המהפכה החשמלית בישראל נחשבת מפתיעה: רק במהלך השבועות האחרונים הושקו בישראל מספר דגמים חשמליים שחלקם מתחרים ישירות בניסאן ליף: החל בסיטרואן 4C שהושקה השבוע במחיר כמעט זהה למחיר בו שווקה הליף בישראל - וכלה בקיה נירו החשמלית.
אמיר בלכר, מנכ״ל ניסאן-אינפיניטי, קרסו מוטורס מסר: ״ניסאן ליף הפך לאייקון מוביל שוק. עקב המצב הנוכחי המשפיע על כל עולם הרכב, הביקוש גובר על ההיצע וסיפקנו את כל הרכבים שהיו לנו. לכל לקוח מתעניין הפונה אלינו נחזור כשנדע מתי נוכל לספק את הדגם החדש או אחד מדגמי ניסאן החשמליים שינחתו בעתיד קרוב״.