החל מהשבוע: "המכונית של ישראל" בדימוס אינה משווקת יותר בארץ
החל מהשבוע: "המכונית של ישראל" בדימוס אינה משווקת יותר בארץ
כלמוביל, יבואנית יונדאי, הפסיקה השבוע לשווק בישראל את יונדאי איוניק היברידית. עם זאת, בעתיד היא צפויה לחזור להיות משווקת - אבל ביבוא מקביל
כלמוביל, יבואנית יונדאי, הפסיקה השבוע לשווק בישראל את יונדאי איוניק ההיברידית. איוניק הוסרה מאתר יונדאי ישראל, וכיום לא ניתן עוד להזמינה. לא זו בלבד שבישראל לא ניתן עוד להזמין את איוניק ההיברידית - איתה הוסרה מרשימת דגמי יונדאי ישראל גם יונדאי איוניק החשמלית.
הפסקת השיווק של איוניק אינה מפתיעה. יבואנית יונדאי הצהירה בעבר ששיווקה של איוניק הרגילה (בניגוד לאיוניק 5 החשמלית) יופסק במהלך חודשי השנה הראשונים - ושיווקם של לא מעט דגמי מכוניות מופסק בישראל לאחר כמה שנים - אבל לא כל יום מופסק בישראל שיווקה של מכונית שהוכתרה כ"מכונית של ישראל" בזמן שהדגם עדיין משווק בעולם.
בפועל נמכרו בישראל מעל 50 אלף יונדאי איוניק, אשר ירדו מפס הייצור באולסאן בקוריאה. איוניק החזיקה בתואר "מלכת המכירות" בשנת 2017 - וגם בשנים שבהן לא הובילה את שוק הרכב הישראלי ניצבה איוניק במקומות הראשונים בטבלאות המכירות, ברמה שגרמה ללא מעט יבואני רכב לנסות ולפצח את הנוסחה - כיצד מכונית אפרורית למדי הפכה לדגם כה פופולרי. התשובה היתה טמונה בשני גורמים עיקריים: הטבות מס ויכולת חדירה לציי רכב. מטבע היותה היברידית, על איוניק הוטל מס קנייה של 30%, ציי הרכב זכו להנחות, ודווקא איוניק, מכונית משפחתית קטנה, הפכה למלכת המכירות של ישראל, עד שהודחה על ידי טויוטה קורולה, שגם חלק ניכר ממכירותיה מבוסס על הדגמים ההיברידיים.
יש לציין כי איוניק אמנם אינה משווקת על ידי כלמוביל, אך היא כן תשווק בעתיד ככל הנראה ביבוא לא ישיר. לפי רישומי משרד התחבורה, נרשמו מכוניות יונדאי איוניק ליבוא ארצה ביבוא מקביל על ידי אוטומקס.
המשמעות היא שהנישה של "יונדאי היברידית", הכינוי שהפך נפוץ בשנים האחרונות, תאוכלס כעת על ידי רבת המכר של יונדאי - איוניק, אך לא ביבוא של כלמוביל, ולצדה אלנטרה ההיברידית, דגם חדש בשוק, ביבוא ישיר של כלמוביל.