היזהרו מחיקויים: פרארי השמידה מאות אלפי מוצרים מזוייפים
היזהרו מחיקויים: פרארי השמידה מאות אלפי מוצרים מזוייפים
רשויות החוק השמידו כ-30 אלף בקבוקי בושם מזוייפים של החברה האיטלקית, וגם מעל 60 אלף שעונים, 100 אלף חולצות ומאות קורקינטים ומכוניות צעצוע. החברה רשמה אשתקד רווח של 120 מיליון יורו ממכירת מרצ'נדייז
פרארי השמידה בשנה שעברה כ-30 אלף בקבוקי בושם, 61 אלף שעונים ושלוש מכוניות, כך מפרסמת היצרנית האיטלקית. רשימת הפריטים המושמדים כוללת גם מעל 100 אלף חולצות, 800 קורקינטים ו-872 מכוניות צעצוע. עם זאת, מדובר רק בטיפה בים של מוצרים מזוייפים שעליהם מופיע הסמל של פרארי.
פרארי אינה רק יצרנית של מכוניות: היא גם בעלים של קבוצת מרוצים וגם הבעלים של המותג "פרארי". אנזו פרארי המנוח שהקים את סקודריה פרארי, קבוצת המרוצים ב-1929 לא דמיין ששמו יופיע על בקבוקי בושם או על חולצות. למעשה, פרארי רק רצה לייצר מכוניות מרוץ ולהתחרות. למעשה גם הייצור של מכוניות כביש לעשירי העולם נראה לו כעיסוק בזוי, שנועד רק לממן את פעילותה של קבוצת המרוצים, אך הניצחונות ומכוניות הכביש עשו את שלהם וההמונים רצו חלק מההצלחה.
פרארי מצידה ביצעה מהלך נבון, שאגב התבסס במידה מסוימת על גניבה: אנזו פרארי הצעיר החליט להצמיד למכוניות שלו סמל של סוס צוהל בצבע שחור, ה"קבלינו רמפנטה" שבכלל "הושאל" מציור שהופיע על מטוסו של טייס איטלקי שנלחם במלחמת העולם הראשונה ששמו היה פרנצ'סקו בראקה. ב-1929 רשם פרארי את הסוס הצוהל כסימן רשום של החברה. ב 1947 פרארי החליט לשדרג את הסמל: הוא הוסיף לו רקע צהוב ובהמשך גם התווסף מתחת הכיתוב "פרארי".
מאז החברה החלה להצמיד את שמה לפריטי אופנה, בשמים, שעונים ואפילו קורקינטים. את המוצרים הרשמיים של פרארי ניתן לרכוש בעיקר בחנויות FERRARI STORE הרשמיות של היצרנית וגם במסלולי מרוצים. מבחינת דוחו"ת פרארי לשנת 2023 עולה כי היצרנית רשמה ב 2023 רווח נקי של 5.9 מיליארד יורו. 120 מיליון יורו מתוכם היו מסעיף "אחר" כלומר מרצ'נדייז. ההכנסות מייצור מנועים אגב הסתכמו ב-150 מיליון יורו רווח נקי.