סגור
רכב שטח חשמלי דונגפנג 1 MHERO
רכב השטח החשמלי של דונגפנג (צילום: יצרן)

בלעדי
רגע לפני ההשקה: דלק מוטורס רוכשת את הזיכיון של דונגפנג מידי מטרו תמורת 110 מיליון שקל

דלק מוטורס מחזיקה כיום בזיכיון של יצרנית רכב סינית אחת - NIO, שלה נתח שוק קטן יחסית בארץ. דונגפנג תעניק לדלק מוטורס דריסת רגל לזיכיון יבוא של מותג הנחשב לאחד מחמשת הגדולים בסין 

דלק מוטורס - יבואנית מאזדה, ב.מ.וו ופורד - במגעים לרכישת זיכיון היבוא של דונגפנג הסינית מידי מטרו, יבואנית וויה וימאהה, בתמורה ל-110 מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט". מטרו קיבלה את זיכיון היבוא של דונגפנג לישראל בתחילת השנה ונערכת לחשוף את היצע דגמי היצרנית בארץ בעוד מספר שבועות.
כיום דלק מוטורס מחזיקה בזיכיון של יצרנית רכב סינית אחת - NIO, שלה נתח שוק יחסית מצומצם בישראל. עיקר היבוא של NIO לישראל ממוקד בדגמי יוקרה. NIO צפויה להשיק בישראל במהלך השנה הבאה שני מותגים עממיים, אך לעת עתה לדלק מוטורס אין בישראל מותג סיני בתפוצה נרחבת.
רכישת זיכיון דונגפנג תעניק לדלק מוטורס לראשונה דריסת רגל לזיכיון יבוא של מותג הנחשב לאחד מ"חמשת הגדולים" הסינים, כלומר יצרנים גדולים ומבוססים הנמצאים בבעלות הממשל הסיני. אם העסקה תושלם עד סוף השנה דלק מוטורס תקבל גישה למותג סיני "מן המוכן" שאינו דורש עבודת החדרה מקיפה לשוק הרכב הישראלי. זאת, לנוכח העובדה שעיקר העבודה הלוגיסטית של דונגפנג בישראל כבר בוצעה, מקמפיינים פרסומיים ועד יבוא של מלאי מכוניות לארץ שממתין בנמל חיפה.
לפני כחצי שנה הודיעה מטרו כי היא מפצלת את פעילות הרכב שלה לשתי חטיבות נפרדות: חטיבת אופנועים וחטיבת רכב. הדגם הראשון של דונגפנג שישווק בישראל על ידי מטרו החל בחודש הבא הוא ה-BOX, מכונית עירונית קטנה וחשמלית שמחיר היעד שלה כ-120 אלף שקל. לצד המכוניות העממיות של דונגפנג ששיווקן יחל בקרוב, מטרו משווקת בישראל זה כשנתיים את הרכבים של VOYAH הסינית, גם היא חלק מקונצרן דונגפנג.
מטרו, ששליש ממנה שייך לקבוצת קרסו, עמדה בלב מספר בדיקות שביצע הממונה על התחרות בחשד שהיתה צד להסדר כובל.
בעבר מטרו ייבאה את המכונית הסינית ליפמוטור, אולם בעקבות שינויים שחלו בזירה העולמית, במסגרתם ליפמוטור נרכשה על ידי סטלאנטיס, זיכיון היבוא של ליפמוטור יצא מידי מטרו ועבר לידי סמלת- יבואנית פיאט, סובארו ו-WEY.