סגור
מכונית חשמלית שיאומי SU7
מכונית חשמלית שיאומי SU7 (צילום: Xiaomi)

מחיר ההצלחה: כדי להציף את השוק, שיאומי הפסידה על כל רכב

לפי דיווחי ענקית האלקטרוניקה הסינית, היצרנית הפסידה 9,200 דולר על כל מכונית חשמלית שמסרה ברבעון האחרון

ענקית האלקטרוניקה הסינית שיאומי הפסידה 9,200 דולר על כל מכונית חשמלית שמסרה ברבעון האחרון, כך עולה מדוחות חטיבת הרכב של ההחברה המתפרסמים לראשונה מאז השקת הדגם החדש - בפועל המכונית החשמלית הראשונה של שיאומי.
לפי הדיווחים, חטיבת הרכב של החברה רשמה הפסד של 252 מיליון דולר ברבעון השני (אפריל-יוני) לאחר שמסרה במהלכו 27,037 מכוניות - כלומר בממוצע היא הפסידה 9,200 דולר על כל מכונית. מחיר הבסיס של המכונית החשמלית של שיאומי - ה-SU7 - הוא 215,900 יואן בסין, או 30 אלף דולר.
השיאומי SU7 אינה משווקת כיום בישראל, אך לפי פרסומי היצרנית היא נערכת לקבלת תקינה אירופית, משמע יהיה ניתן לשווקה גם בישראל. לראייה, שיאומי הציגה את מכוניותיה באולימפיאדת פריז, באיתות ברור לתעשיית הרכב העולמית שבכוונתה להיכנס בהקדם לשיווק באירופה ולהילחם ראש בראש מול טסלה ומול BYD.
לצד ההפסדים על המכוניות, שיאומי מתמודדת עם בעיה אחרת שאופיינית ליצרני רכב סינים שנכנסו מהר לשוק כדי לכבוש נתח גדול בהקדם: בעיות איכות. לדוגמה - שיאומי מתגאה בעובדה שתא המטען הקדמי של המכונית שלה גדול אפילו מתא המטען של טסלה מודל S, אך לקוחות החברה כבר הביעו דווקא חשש ברשתות החברתיות מפני הצפות של תא המטען הקדמי במי גשם - וההסבר שהיצרנית נתנה להם היה שבתא המטען הקדמי יש פתחי ניקוז. בנוסף, לקוחות כבר מתלוננים בסין על עדכוני תוכנה שלא עובדים.