סגור

אפקט אוקראינה: פולקסווגן וב.מ.וו עוצרות את הייצור בגרמניה

יצרניות הרכב בגרמניה מסתמכות על אוקראינה כספקית של רתמות חוטי חשמל; ואולם עקב המלחמה נוצר מחסור בהן - דבר שהביא לעצירת חלק מהייצור

המלחמה באוקראינה הביאה לעצירת חלק גדול מייצור כלי הרכב בגרמניה - והכל בגלל מחסור ברכיב אחד.


לפי דיווחים בגרמניה, הייצור במפעל פולקסווגן בוולפסבורג, "עיר הבית" של יצרנית הרכב, נעצר היום ואינו צפוי לשוב לפעול לפחות למשך שבועיים.
המפעל בוולפסבורג מייצר, בין היתר, את הגולף והטיגואן כמו גם את הטראקו, רכב הכביש-שטח של סיאט, שהיא חברה-אחות בקונצרן פולקסווגן.
לפי הפרסומים בגרמניה, במקור המפעל היה אמור לשבות מפעילות למשך שבוע אחד - אבל עקב המחסור בחלקי החילוף מאוקראינה - בעיקר רתמות חוטי חשמל (רשת צפופה של חוטי חשמל אשר משמשים להעברת המידע) - האריכה היצרנית הגרמנית את ההשבתה.
לצד השבתת הייצור בוולפסבורג, עצרה פולקסווגן גם את הייצור בזויקאו שבסקסוניה, שבה מיוצרות, בין היתר, מכוניות עבור אאודי ועבור קופרה, המותג הספורטיבי של הקבוצה.
במקביל הודיעה אאודי על עצירת קווי הייצור של 5 A ו 4 A במפעל הבית שלה באינגולשטאט, כמו גם על עצירת ייצור ה-A6 במפעל בנקרזולם בבאדן-וירטמברג.
במקביל הקפיאה היום ב.מ.וו את הייצור במינכן, לעת עתה למשך שבוע. מוקדם יותר עצרה פורשה הייצור באינגולשטאדט.
1 צפייה בגלריה
מפעל פולקסווגן ב וולפסבורג גרמניה
מפעל פולקסווגן ב וולפסבורג גרמניה
מפעל פולקסווגן בוולפסבורג
(EPA)
עצירת הייצור חושפת חולשה בשרשרת האספקה של החברות הגרמניות – שניכר שלעת עתה אינה פוגעת ביצרנים אחרים בעולם: הסתמכות על מדינה אחת כמקור עיקרי לאספקה של רכיב אוטומוטיבי עיקרי, כאמור רתמות חוטי חשמל.
עם זאת, ככל הנראה השפעת המלחמה באוקראינה תתרחב מעבר לגבולות גרמניה: לפי פרסומים באירופה, המלחמה עשויה להצית מחדש את משבר השבבים שהכה בתעשיית הרכב בשנה שעברה, דווקא בגלל משאב טבע: גז ניאון. לפי הפרסומים, מחצית מתפוקת גז הניאון העולמית - הנדרש לייצור שבבים - מגיעה מאוקראינה.