סגור
רייזר רייזרים
רייזר (יריב כץ)

משרד התחבורה יתיר יבוא רייזרים כבדים, חזקים, מהירים ומזהמים יותר ארצה

השינויים מאפשרים לייבא רכבי שטח במשקל שהוגדל ב-400 ק"ג ובנפח מנוע שהוגדל בחצי ליטר. מהלכים לשינוי הרגולציה הישראלית בתחום החלו לפני כחודשיים, לאחר שיצרני טרקטורונים ורייזרים החלו להיכנס לטריטוריה של יצרני רכבי השטח הוותיקים והמסורתיים ולייצר רכבים סגורים וממוזגים

משרד התחבורה הודיע כי יתיר יבוא רכבי שטח כבדים, חזקים, מהירים ומזהמים יותר. הכוונה אינה לרכב שטח במובן המסורתי של המילה (דוגמת הרנגלר של ג'יפ או הלנד קרוזר של טויוטה), אלא למה שמכונה רייזרים - כלומר, רכבי שטח יעודיים שאינם מותרים לנהיגה בכביש ברובם אלא ל"חציית כבישים בין קטעי שטח", כהגדרת החוק.
כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", מהלכים לשינוי הרגולציה הישראלית בתחום החלו לפני כחודשיים, לאחר שיצרני טרקטורונים ורייזרים גדולים נכנסו למעין "קרב חימוש" במסגרתו החלו להיכנס לטריטוריה של יצרני רכבי השטח הוותיקים והמסורתיים ולייצר רכבים כדוגמת פולאריס אקספדישן - שהם סגורים ואפילו ממוזגים. כפי שפורסם ב"כלכליסט" השינויים מאפשרים לרכבים משקל מותר יותר גדול, שהוגדל כעת חוקית מ-900 ל-1,300 קילוגרם, ואילו נפח המנוע המותר עלה מ-1.5 ל-2 ליטר.
במשרד התחבורה מסבירים כי העליה בנפח המנוע ובמשקל נובעת מכך ש"רכבי השטח החדשים בטיחותיים יותר, בין היתר בשל היותם בעלי מבנה חזק יותר שמעלה את משקלם העצמי ואת נפח מנועיהם". ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון בחודשים הקרובים בהצעת חוק שהוגשה על ידי חברי הכנסת רם בן ברק, רם שפע ואופיר סופר שתקבע אילו דרכים לא סלולות בישראל יוגדרו חוקית כ"מיועדות לנסיעת רכב שטח" ואלה ישולטו בהתאם. כלומר, מי שיסע בכל דרך שמדינת ישראל לא תגדיר ככזו שמיועדת לרכב שטח –יישא בקנס בגובה 250 שקל.