סגור
אורה פאנקי קאט ORA החברה האם גרייט וול
ORA פאנקי קאט של גרייט וול. החלטות החברה הנוגעות לאירופה אינן משפיעות על שוק הרכב הישראלי (צילום: נתן וויל)

בצל המכירות החלשות: גרייט וול הסינית מצמצמת נוכחות באירופה

היצרנית הודיעה לחלק ניכר מצוות המכירות והשיווק שלה בגרמניה על פיטורים ונערכת לסגירת המטה במינכן בעוד 3 חודשים. החברה האם של ORA ו-WEY תמשיך לשווק את כלי הרכב שלה באירלנד, גרמניה, שבדיה ובריטניה, אך תימנע מכניסה לשווקים חדשים באירופה

גרייט וול הסינית, החברה האם של ORA (המיובאת ארצה על ידי כלמוביל) ושל WEY (המיובאת ארצה על ידי סמלת) מצמצמת פעילות באירופה, כך לפי פרסומים בחו"ל. גרייט וול תמשיך לשווק את מכוניותיה באירופה באמצעות המטה בסין, אך היצרנית הודיעה לחלק ניכר מצוות המכירות והשיווק בגרמניה על פיטורים ונערכת לסגירת מטה החברה במינכן בעוד שלושה חודשים.
לפי פרסומים באירופה, גרייט וול תמשיך לשווק מכוניות בשוקי הליבה של היצרנית - אירלנד, גרמניה, שבדיה ובריטניה - אך תימנע מכניסה לשווקים חדשים באירופה. יודגש כי החלטותיה של היצרנית הנוגעות לאירופה אינן משפיעות על שוק הרכב הישראלי. לפי הפרסומים, היקף מכירות גרייט וול עמד בשנה שעברה על 316,018 מכוניות, אך רק 6,300 מהן נמכרו באירופה. יצוין כי לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בישראל נמכרו אשתקד 422 מכוניות WEY ו-932 מכוניות ORA.
אחת הסיבות העיקריות להחלטתה של גרייט וול שלא להתרחב עוד באירופה ולפטר חלק מן העובדים נובעת גם מחקירת האיחוד האירופי בנושא הטבות וסובסידיות שקיבלו יצרני הרכב הסינים עם כניסתם לשוק האירופי, חקירה שעודנה מתמשכת.
מעבר לכך, הרבעון הראשון אופיין בשוק הרכב האירופי בירידה משמעותית בהיקף מכירות הרכב החשמלי הנובעת, בין היתר, מהצפה של השוק אשתקד וגם משיקולים פרקטיים של הלקוחות הסובלים מהיעדר תשתית מתאימה.