יד ראשונה מחולדאי: אוטותל מחליפה את היונדאי i10 בקיה פיקנטו
יד ראשונה מחולדאי: אוטותל מחליפה את היונדאי i10 בקיה פיקנטו
לאחר שיבואנית קיה השקיעה במפעילת שירות הרכב השיתופי בת"א, יוחלף צי הרכב שלו ב-260 מכוניות קיה פיקנטו בשווי כ-18 מיליון שקל. אלבר רכשה את מלאי ה-i10 שייצאו משירות, ותמכור אותו לציבור
הביקורת של תל אביבים רבים נגד שירות הרכב השיתופי העירוני לא עוצרת את אוטותל: אחרי חמש שנים יוחלפו 260 מכוניות היונדאי i10 של השירות במספר זהה של קיה פיקנטו חדשות בהשקעה של כ-18 מיליון שקל, ולצידן ימשיכו לשמש 100 רכבי רנו זואי חשמליים.
לפני שנה השקיעה יבואנית קיה טלקאר 3.5 מיליון דולר תמורת 8.1% ממניות מפעילת אוטותל, חברת Global GoTo, שבשליטת חברת שגריר, ובה שותף גם איש העסקים הישראלי אדם נוימן, מייסד WeWork.
ב-GoTo Global אמרו היום כי הפיקנטו נבחרה "לאחר קבלת הצעות מיבואני הרכבים השונים ונבחרה עקב עמידתה בפרמטרים רבים, לרבות התאמה לקהל הלקוחות, מחיר אטרקטיבי, זמינות במלאי, רמת זיהום נמוכה ועוד".
העסקה תבוצע בשני שלבים, כאשר בחודש הקרוב ייכנסו לשימוש 180 דגמי פיקנטו ובהמשך השנה ה-80 הנותרים. לעומת דגמי ה-i10 של השירות שמצוידים במנועי 1,000 סמ"ק, דגמי הפיקנטו מצוידים במנוע גדול יותר בנפח 1,250 סמ"ק.
את המכוניות המשומשות של השירות רכשה חברת אלבר, שתמכור אותן לציבור. המכוניות, שביצעו בעיקר נסיעות קצרות, צברו רק 40-50 אלף ק"מ מאז נכנסו לשימוש ב-2017, ומחירם כרכבי השכרה במחירון לוי יצחק עומד על 40-45 אלף שקל.
בעיריית ת"א טוענים כי 21% מהמנויים מכרו את רכבם הפרטי, או שנמנעו מלקנות רכב נוסף בזכות השירות. אולם 720 החניות שהקצתה עיריית תל אביב באופן בלעדי עבור המכוניות הלבנות-ירוקות של אוטותל הגדילו את המחסור בחניות פנויות ברחובות העיר.