דרום קוריאה: "ישיבת חירום" של נציגי הממשלה עקב שריפת רכב חשמלי
דרום קוריאה: "ישיבת חירום" של נציגי הממשלה עקב שריפת רכב חשמלי
לאחר שריפה בחניון כתוצאה מהתלקחות מרצדס חשמלית בה הושמדו 140 מכוניות, התקיימה הפגישה בה סוכם על חקיקת "חוקים חדשים לחניית רכב חשמלי". הבעיה אינה בהתלקחויות מרובות של רכבים חשמליים, אלא של הכיבוי שדורש מאמץ מיוחד
השלטונות בקוריאה הדרומית קיימו השבוע "ישיבת חירום" בנושא שריפות ברכב חשמלי, כך מדווחים אמצעי תקשורת במדינה. לפי הפרסומים בקוריאה הדרומית, ב-1 באוגוסט התרחשה בחניון תת קרקעי בסיאול שריפה אשר החלה לאחר שמכונית מרצדס חשמלית "נדלקה ללא סיבה נראית לעין". לפי הפרסומים בקוריאה, לשירותי הכבאות נדרשו שמונה שעות לכבות את השריפה, שבעקבותיה הושמדו 140 מכוניות אשר חנו בחניון התת קרקעי ותושבי הבניין פונו ממנו.
לפי הפרסומים בדרום קוריאה, סגן שר התעשייה, נציגי שירותי הכבאות במדינה ושר התחבורה נכחו בפגישה - שבעקבותיה צפוי הממשל בדרום קוריאה להציג בשבועות הקרובים "חוקים חדשים לחניית רכב חשמלי". לפי הפרסומים, יצרני הרכב המשווקים מכוניות חשמליות במדינה, מפולקסווגן ועד יונדאי ומרצדס צפויים לקבל את רשימת הדרישות השבוע.
חשוב לציין כי בפועל, שריפות ברכב חשמלי אינן מסוכנות יותר משריפות ברכבים בעלי מנועי בעירה פנימית אשר פועלים באמצעות בנזין או סולר ולמעשה מבחינה סטטיסטית - הסיכוי לשריפה ברכב חשמלי נמוך מהסיכוי לשריפה ברכב בנזין. עם זאת – הבעיה טמונה בכיבוי השריפה. בעוד שברכב שהשריפה בו נובעת מן הנוזל הדליק מדובר בבעירה שניתנת לכיבוי באמצעות נוזל (מים, קצף) בעירת ליתיום איון בסוללת הרכב החשמלי דורשת נוהל שונה ומורכב יותר, מאחר ושימוש במים אינו מסוגל לנטרל את הבעירה של הסוללה.
בישראל כבר כיום מצוידים שירותי הכבאות בכיסוי מיוחד לרכבים חשמליים אשר מיועד לדכא בעירה. כך, לפני כשבוע כובתה כך שריפה במכונית טסלה בגוש דן שעלתה באש כתוצאה משריפה.