סגור

ספינת היוקרה חוזרת: לנד רובר מציגה דור חדש לריינג' רובר

הריינג' רובר החדש יוצע עם כמה מנועים, כולל מנוע טורבו בנפח 3.0 ליטרים שמשודך למערכת "מיילד הייבריד" ומנוע בנזין בנפח 4.4 ליטרים. הרכב יגיע לישראל בשנה הבאה

לנד רובר הבריטית חושפת את הדור החדש של ספינת הדגל שלה: הריינג' רובר. הרכב מיועד להגיע גם לישראל במהלך השנה הבאה.
למרות שיש ויכוח על השאלה הנוקבת מיהו יצרן הרכב הראשון שהחליט לייצר רכב שטח יוקרתי, על עובדה אחת אין עוררין: לנד רובר היתה היצרנית הבריטית הראשונה שהחליטה בשנות השבעים שבעלי אחוזות בבריטניה צריכים להסתובב ברחבי האחוזה במסעות הציד שלהם ברכב שיהיה לא פחות מפואר מהיגואר שבחניה - וגם יהיה מסוגל לנסוע בשטח קשה.
מאז הוצגו כמה וכמה דורות של ריינג' רובר, אך בעידן הנוכחי לנד רובר מוצאת עצמה בבעיה: האיחוד האירופי והרשויות בארה"ב אינם נוטים חסד לרכבים גדולים ומזהמים, והלקוחות לא ממש ממהרים לפתוח את הארנק כדי לקבל רכב שאינו מצויד במנוע ענק וחזק, מה שדרש מהיצרנית הבריטית ליישם לא מעט פתרונות בתחום הסביבתי כדי להוריד את פליטות המזהמים של רכב השטח היוקרתי.
1 צפייה בגלריה
 ריינג' רובר חדש
 ריינג' רובר חדש
ריינג' רובר החדש
(צילום: יצרן)
לפי נתוני לנד רובר, הריינג' רובר החדש יוצע עם כמה מנועים, כולל ר מנוע טורבו בנפח 3.0 ליטרים שמשודך למערכת "מיילד הייבריד" (היברידית קלה) שמפיק 395 כוחות סוס. לצידו יוצע מנוע בנזין בנפח 4.4 ליטרים שמפיק 523 כוחות סוס ובעתיד יצטרפו לאלה גם גרסת פלאג אין הייבריד וגם לראשונה גרסה חשמלית לחלוטין של הריינג' רובר.
רשימת האבזור של הריינג' רובר כוללת אפשרות למערכת שמע בעלת 35 רמקולים, היגוי לכל הגלגלים כדי להקטין את קוטר מעגל הפנייה של הרכב, מסך קעור לתא הנוסעים בליווי מסכים אישיים למושבים האחוריים, מערכת טיהור אוויר ליושבי תא הנוסעים, מערכת מיתלי אוויר (את הקפיצים של הרכב מחליפות כריות אוויר שניתן לנפח ולהרים את הרכב) ועוד.
בניגוד לדורות העבר של הריינג' רובר, קשה שלא לשים לב שלנד רובר אינה מתהדרת ביכולת השטח של הריינג' רובר וכמעט שאינה מפרטת אודות יכולותיו לצלוח בוץ וסלעים, ככל הנראה עקב חשש מביקורת ציבורית וגם משום שגם הלקוחות ההרפתקנים ביותר שרוכשים את ספינת הדגל של יצרנית רכבי השטח הבריטית - ממעטים לרדת לשטח עם רכב יקר שכזה.