סגור
רכב lucid לוסיד
LUCID AIR PURE (צילום: יצרן)

מכונית המנהלים החשמלית של חברת לוסיד - החסכונית ביותר בארה"ב

 לפי הצהרות היצרנית האמריקאית, ה-AIR PURE מצוידת בסוללה בקיבולת 84 קילוואט/שעה ומסוגלת לנסוע למרחק של 8.05 קילומטרים לכל קילוואט/שעה

לוסיד האמריקאית מציגה את המכונית החשמלית היעילה ביותר בעולם בייצור סדרתי, כך טוענת החברה, עם הצגת גרסה חדשה של ה-AIR, מכונית מנהלים חשמלית, שהיצרנית מכנה PURE, כלומר טהורה.
יצרני הרכב החשמלי שואפים להשיג כמה שיותר טווח בהסתמך על טכנולוגיית סוללה, אך גם לצריכת החשמל, כלומר לכמה קילומטרים ניתן באמת לנסוע מקילוואט/שעה אחד יש חשיבות אדירה. לפי הצהרותיה של לוסיד, ה-AIR PURE מסוגלת לנסוע למרחק של 8.05 קילומטרים לכל קילוואט שעה, מה שהופך אותה (לפי לוסיד) למכונית החשמלית היעילה בעולם.
ה- AIR PURE מצוידת בסוללה בקיבולת 84 קילוואט/שעה והמשמעות היא שלמרות שמדובר ברכב שאינו מצויד בסוללת ענק, כמו למשל קיה 9 EV מדובר ברכב שמסוגל לנסוע הכי הרבה קילומטרים לכל קילוואט שעה (676 קילומטרים במקרה של הלוסיד AIR PURE). במקרה של הלוסיד (וכל רכב חשמלי אחר) השימוש בסוללה שאינה הכי גדולה פירושו גם שימוש בסוללה שאינה כבדה, כלומר חיסכון במשקל. לפי לוסיד, מחירה של ה-AIR PURE הוא 69,900 דולר. כיום ללוסיד אין נציגות ישראלית אך החברה הצהירה בעבר כי היא בוחנת כניסה לשווקים במזרח התיכון.